Inlägg från: Mamsie |Visa alla inlägg
  • Mamsie

Skinande ren diskho?

Katjakatt skrev 2008-05-21 08:13:17 följande:
    fix universal www.fix-universal.com/ är superbra, kan nästan spegla sig efteråt!
    Instämmer! Jag bara avgudar den rengöringspastan

Men jag undrar hur det blir när man använt det år efter år efter år...
    Jag hittade ju produkten för bara några år sen, så...

SVejsan, har DU nån aning??
    Borta bra, men 127.0.0.1 bäst! ~ There's no place like 127.0.0.1
  • Mamsie
    SVejsan skrev 2008-05-23 08:55:00 följande:
    Tror vi har något liknande hemma också...(köpt på någon marknad). Var länge sedan vi använde det dock... Kolla på innehållsförteckningen. Vad man inte vill ha är hårt slipmedel ("smågrus").. Men jag har för mig att det är enbart "mjuka " giftfria ingredienser i... Och att denna gav nån typ av hinna. Funkade någorlunda också och torde kunna användas oftare än svinto... Den var beroende av svampens struktur har jag för mig...
    Det funkar med den skrapfria sidan av en vanlig "kökssvamp" också
    Kommer inte ihåg vad den innehåller, men jag tror det var nån vitlera?
    Kan kolla upp det senare...

Nu ska jag leta mikrovågsugn! Köpa ny mikro. Grill, crisp, vikt- program-automatik eller varmluft? HJÄLP!
  • Mamsie

SVejsan,
    tackar som niger - jag antecknar tipsen
    Jup, jag vill ha lull-lull. Min styvmor har lull-lull och jag är där typ en vecka i stöten då vi lagar mat o tar hand om alla ungarna. Jag ÄLSKAR hennes mikro! Och pajerna o klyftpotatisen mm.
    (är rädd att det här blev lite OT nu Generad)

• Mamsie
    SVejsan skrev 2008-05-23 09:52:30 följande:
    Vad jag menade Mamsie (Det blev lite rörigt); Följande är det man egentligen använder: Hög effekt min 900W, 5-6 effektsteg, Jetstart (snabbstart), digitalvisning för tiden och lätt handahavande (gärna intuitiva vred till allt). De flesta flerfunktionsknappar är av ondo. Och Behöver du allt det andra (?) - så gör du det i din vanliga UGN...
    Psst - www.familjeliv.se/Forum-5-166/m32993427.html ???
  • Mamsie
    Zimlis skrev 2008-05-23 09:57:45 följande:
    En sak som är helt suverän för att få den där "reklam-blanka" ytan är att efter man tvättat av diskhon så torkar man av med Torky eller något annat slitstarkare papper (tex tidningspapper)Ligger det vatten kvar på hon, om än bara en liten vag hinna så gör den att hon ser matt och trist ut.
    "reklam-blankt"   Jo, precis så är det ju!
    Jag torkar alltid av (med mjukt verkstadspapper - av Torkytyp) men det blir ännu snyggare med universal-fixen.
    fix-universal.
    *s* inte lätt det där inte

Nu ska vi se vad den innehåller SVejsan...
    Tvålflingor, grön tvål, glycerin, växtfett, polerlera, citron, vatten, aromoljor.
    Gift- och syrafritt, fostatfritt.

Kan polerleran ha en slipeffekt som förstör i det långa loppet?
Svar på tråden Skinande ren diskho?