• bara jaag

Vad skriver man för "hälsning" på blommorna på ett barns begravning???

Jag undrar vad man skriver för sista hälsning på bandet/kortet till ett barn som ej fick se dagens ljus?

Våra bästa vänner förlorade sitt barn i magen i vecka 40+. De vill hålla begravningen inom familjen, men det var "tillåtet" att sända blommor.

Vi vill sända blommor, men vet inte vad vi ska skriva för sista hälsning då vi aldrig träffade honom , utan bara sett magen växa, vill inte det ska bli fel och såra dem istället i deras svåra stund....

Först tänkte vi skriva "en liten ängel kom, log, och vände om" men det blir kanske fel, då han aldrig fick chansen att se dagens ljus och sin mamma och pappa...

Tacksam för hjälp...

• Svar på tråden Vad skriver man för "hälsning" på blommorna på ett barns begravning???
  • lövet2

Fråga på blomsteraffären! De har rätt rader i alla situationer ...

cia70 blev besökare nr 50.000 - grattis!
  • bara jaag

De visste inte i blomsteraffären. De tyckte inget av standard fraserna passade då han aldrig såg dagens ljus och vi aldrig träffade honom utanför magen....

• La Lola

"Sov så gott"

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Flygfotogen

Den vi älskat
    saknar vi alltid

Vi mister aldrig
    den vi älskat

Den vi älskat
    älskar vi alltid

Det är de vackraste barnen som dör, de som ingen ondska berört,
    de som är mjukare än andra, kärleksfullare.
    Det är de vackraste barnen som dör.

Läggs i jord istället för armar och ljuset från just deras ögon slocknar.

Medan hjärtan gråter, förbittrade, stela, livsberövade,
    oförtjänta kom de, välsignade gick de.

• Anonym (pia)

Vila i frid i himlens famn.

• Englisen

Jag tycker personligen det viktigaste är att du vill och lämnar en blomma, det är symbolen som är viktigtast än vad som står där.

• Anonym

"Sov så gott" tycker jag personligen. Det är så otroligt tragiskt att jag inte ens tycker att man skall försöka finna ord för det som inträffat.

• MinEmPsi

Men sen hade blomsteraffären en pärm där det fanns olika fraser man kunde skriva på blomserbandet också! Du kan ju titta där även och se om något passar!

• miniGrynet

Sov gott

Det tycker jag funkar!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym

Den vi älskat
    saknar vi alltid

Vi mister aldrig
    den vi älskat

Den vi älskat
    älskar vi alltid

Den röstar jag på, otroligt vacker!

Svar på tråden Vad skriver man för "hälsning" på blommorna på ett barns begravning???