kolibri skrev 2008-05-21 14:55:38 följande:
Intressant fråga iolanthe. I vårt fall med så stor åldersskillnad och olika intressen/behov så blir det inte riktigt så men det kan ju också vara så att jag och sambon vill göra en kul utflykt, där lillsonen följer med, men där framförallt yngste bonussonen gärna vill haka på. Då skulle ju också kunna skapa en känsla av utanförskap. Jag tycker inte att det alltid kan bli "rättvist" eftersom det inte funkar rent praktiskt. När det gäller hur de olika "barnkullarna" reagerar är också intressant. Jag vill ju ge vår gemensamma son en lika stabil uppväxt som hans storebröder hade (föräldrarna skilde sig när de var 10 och 12 år). Ibland kan jag tänka att de faktiskt haft förmånen att ha sina föräldrars uppmärksamhet, de fyra har gjort alla de där familjeresorna till Legoland osv. Då bör faktiskt lillebror få göra det också, och även jag... (här vågar jag skriva så ) Om mina bonusbarn på något sätt visat att de känt som undanskuffade vore det en annan sak, men de gör verkligen inte det.
Är du säker på att du inte är avis på bonusarna?*ironisk*
Jag kan känna liknade,,,min bonus har aldrig bott med min man.
Men "våra" barn åker på sverige resor medans "hans" åker med oss på sverige resor OCH utomlands med sin mamma.
Ett ex ,,,hon frågade min 8 åring, hur många gånger hon hade varit på liseberg förra året varpå min svarade 1 gång,,,haha jag var där 5 gånger...och hånler...
jag vet inte om jag tycker att det är viktigt att hon följer med oss på liseberg i år då faktiskt,,,småsint!? ja kanske...