bada efter missfall?
när kan man bada igen efter ett missfall? med tanke på infektionsrisk och så menar jag. slutade blöda i lördags och vill väldigt gärna sjunka ner i ett varmt gott bad, men vet inte om jag vågar.
när kan man bada igen efter ett missfall? med tanke på infektionsrisk och så menar jag. slutade blöda i lördags och vill väldigt gärna sjunka ner i ett varmt gott bad, men vet inte om jag vågar.
Till mig sa dom inget bad och inget sex på 3 veckor när jag hade mina MF.
Till mig sa de att sex och bad var ok så fort blödningen stannat helt och det kändes bra!
nä va jobbigt isf. älskar att bada. funderar på att köra på Lalalongs version istället
pallar bara inte ringa vårdguiden eller nåt, får alltid prata med otrevliga typer där.
till mig sa de ingenting alls om det o ja va på sjukhuset i tisdags men de fråga om de hade slutat blöda så de kanske va därför.. ja har redan badat 2 ggr iaf..
pucken
*s*
Ja men så brukar jag också göra när jag inte har något riktigt svar på saker. Gå på det svaret som känns mest fördelaktigt just då helt enkelt ![]()
Lalalong
ja, jag menar, det har varit skit sen missfallet då kan jag väl iaf få ta ett sketet bad
kanske jag tom orkar gå till jobbet imorgon och trotsa sjukskrivningen som är till på måndag.
Detta hittade jag dock när jag googlade 
men innebär missfallet hela blödningstiden? för annars är det typ 2 veckor sen "den" kom ut. och då är det ju okej ![]()
Pucken
På en annan sida hittade jag detta (den första texten var från region skåne, denna text från sjukhuset i Malmö...)
Efter en skrapning ska man inte ha sex, bada eller använda tampong på 3 veckor, detta för att minska infektionsrisken
Där står det allstå efter en skrapning... så är du inte skrapad så verkar det ju som att man inte behöver vänta!
Jag behövde inte skrapas så det är kanske en förklaring i så fall varför det var OK enligt min läkare men inte enligt andra, om det nu är så att de varit tvugna att skrapa.
pucken
Haha, jag hade faktiskt samma tanke! Jag tänkte så att när man pratar om mens och så, att man t.ex. har en cykel på 28 dagar så är det ju inte 28 dagar ´mellan blödningarna utan blödningen är ju medräknad i de 28 dagarna. Så vad är det som säger att inte missfallsblödningen inte räknas med i de 14 dagarna de pratar om? Låter helt logiskt tycker jag faktiskt!! 
mmm jag såg den där andra texten innan idag, och uppfattade det som att det bara gällde vid skrapning. lyckligvis kom allt ut på egen hand. fan, vill verkligen bada, så jag tvingar killen att städa badkaret skitnoga och så kan jag bada sen 
tack för hjälpen!
Till mig sade dom 3 veckor. Grejen var att två veckor senare så hade vi resa till egypten bokad. Jag blev så himla ledsen. Men hon sade att jag kunde bada lite försiktigt om jag inte blödde så mycket å hade ont. Jag körde trosor under bikinin å snorklade på. Så ett bad hemma är nog inte farligt. Ta på bikinibyxor, dubbla om du är orolig.
Kanske liite tidigt nu dock, men om en vecka??
Pucken
På ytterligare en sida (9manader) läser jag att man inte ska bada i _allmänna_ bassänger eller ha sex utan kondom innan man fått tillbaka mensen.
Här var det olika bud i mellerud minst sagt!! Det verkar som att man kan göra som man vill! Och det brukar funka för mig alltid, att göra som jag själv vill alltså
Ja det är rätt, sätt han i arbete! Det är väl det minsta man kan begära tycker jag. Hoppas du får ett riktigt skönt bad!
Jag har aldrig haft missfall men jag har gjort en abort och då sa dom till mej att jag inte fick bada på 3-4 veckor pga infektionsrisken Kan tänka mej att det kanske är samma som efter ett missfall