bada efter missfall?
Till mig sa de att sex och bad var ok så fort blödningen stannat helt och det kändes bra!
Till mig sa de att sex och bad var ok så fort blödningen stannat helt och det kändes bra!
pucken
*s*
Ja men så brukar jag också göra när jag inte har något riktigt svar på saker. Gå på det svaret som känns mest fördelaktigt just då helt enkelt ![]()
Detta hittade jag dock när jag googlade 
Pucken
På en annan sida hittade jag detta (den första texten var från region skåne, denna text från sjukhuset i Malmö...)
Efter en skrapning ska man inte ha sex, bada eller använda tampong på 3 veckor, detta för att minska infektionsrisken
Där står det allstå efter en skrapning... så är du inte skrapad så verkar det ju som att man inte behöver vänta!
Jag behövde inte skrapas så det är kanske en förklaring i så fall varför det var OK enligt min läkare men inte enligt andra, om det nu är så att de varit tvugna att skrapa.
pucken
Haha, jag hade faktiskt samma tanke! Jag tänkte så att när man pratar om mens och så, att man t.ex. har en cykel på 28 dagar så är det ju inte 28 dagar ´mellan blödningarna utan blödningen är ju medräknad i de 28 dagarna. Så vad är det som säger att inte missfallsblödningen inte räknas med i de 14 dagarna de pratar om? Låter helt logiskt tycker jag faktiskt!! 
Pucken
På ytterligare en sida (9manader) läser jag att man inte ska bada i _allmänna_ bassänger eller ha sex utan kondom innan man fått tillbaka mensen.
Här var det olika bud i mellerud minst sagt!! Det verkar som att man kan göra som man vill! Och det brukar funka för mig alltid, att göra som jag själv vill alltså
Ja det är rätt, sätt han i arbete! Det är väl det minsta man kan begära tycker jag. Hoppas du får ett riktigt skönt bad!