• pucken

bada efter missfall?

när kan man bada igen efter ett missfall? med tanke på infektionsrisk och så menar jag. slutade blöda i lördags och vill väldigt gärna sjunka ner i ett varmt gott bad, men vet inte om jag vågar.

• Svar på tråden bada efter missfall?
  • pucken

nä va jobbigt isf. älskar att bada. funderar på att köra på Lalalongs version istället pallar bara inte ringa vårdguiden eller nåt, får alltid prata med otrevliga typer där.

Nalle Puh73 skrev 2008-05-21 18:01:16 följande:
    Till mig sa dom inget bad och inget sex på 3 veckor när jag hade mina MF.
  • pucken

Lalalong
    ja, jag menar, det har varit skit sen missfallet då kan jag väl iaf få ta ett sketet bad kanske jag tom orkar gå till jobbet imorgon och trotsa sjukskrivningen som är till på måndag.

Anonym (........) skrev 2008-05-21 18:15:30 följande:
    till mig sa de ingenting alls om det o ja va på sjukhuset i tisdags men de fråga om de hade slutat blöda så de kanske va därför.. ja har redan badat 2 ggr iaf..
    det låter bra! bada är ju så skönt!
  • pucken

men innebär missfallet hela blödningstiden? för annars är det typ 2 veckor sen "den" kom ut. och då är det ju okej

Lalalong skrev 2008-05-21 18:19:36 följande:
    Detta hittade jag dock när jag googlade Efter missfalletDet kan fortsätta blöda under en till två veckor efter missfallet. För att minska risken för infektion bör man använda binda (ej tampong) under denna tid. De första två veckorna efter ett missfall bör man undvika bad (duscha istället). Samlag bör också undvikas under de första två veckorna. Den normala mensen återkommer i regel 4 - 6 veckor efter missfallet. Man brukar rekommendera att vänta åtminstone två månader med att försöka bli gravid igen efter ett missfall. Kroppen hinner då läka och man behöver tid också för att hämta sig psykiskt.Men jag menar...du kan ju låtsas att du inte hittade denna texten och att du varit på lasarettet i Lund efter missfallet och hade samma läkare som mig som sa att det var OK. Då vet du ju inget annat och då är det fritt fram att bada Fast ja... det finns ju kanske en anledningen till varför de skriver så...
  • pucken

mmm jag såg den där andra texten innan idag, och uppfattade det som att det bara gällde vid skrapning. lyckligvis kom allt ut på egen hand. fan, vill verkligen bada, så jag tvingar killen att städa badkaret skitnoga och så kan jag bada sen Cool

tack för hjälpen!

Svar på tråden bada efter missfall?