• B Rus

Hur tar ni bort skorv?

Jag har kommit på att en extramjuk barntandborste är utmärkt att borsta bort skorv med. Man borstar liksom mothårs, och sedan blåser man bort fnaset. Ibland oljar jag in hårbotten med weledas barnolja kvällen innan.
    Hur gör ni?

Mycket stolt mor till TIM 21/3 -08
  • Svar på tråden Hur tar ni bort skorv?
  • Winterfresh

Sörjer in med badolja kvällen innan och sen borstar jag med mjuk borste dagen efter...Nu har skrutten min inte direkt mycket skorv, bara liten vid fontanellen...Så oftast blir det bara att vi smörjer in när vi badat och tar hand om det dagen efter...Typ 2-3 ggr/vecka

• pcalma

Jag tog vitt vaselin o smorde huvudet med, sen tog jag en kam o "pillade" försiktigt bort allt medans de sov i min famn. Det gick busenkel plus att det gick bort allt i badet sen.. (det feta)

• Jesslan

barnolja och luskam, trä på en gasbinda på piggarna innan så kan man bara dra bort skorvet från kammen sen annars fastnar det lätt

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
  • Ekorremamman

Jag har använt skorvmedel från apoteket. Komme inte ihåg vad den heter. Vit tub med grön text. Mycket bra!

• MJO 81

Jag smörjde med salvan borago från apoteket och min sons skorv försvann på ett kick.

Lycklig mamma till världens bästa Liam!
  • B Rus

Vänta nu - finns det två olika Boragosalvor?

• nanan
    Svar på #7
    Ja det gör det, den från apoteket fungerade inte på min son, blev bara ilsket rött. Den från weleda har jag precis börjat med men hittills verkar den bra...
  • B Rus

Vad gör man med en skorvsalva, smörjer man bara eller måste man pilla?

• blivande mamma 24

har aptekets borago o luskam , smörjer 2 gånger om dan o när ja badar honom kammar ja bort skorven men det tar tid tills det e borta

Svar på tråden Hur tar ni bort skorv?