Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

Symtom på PCO.

Måste man ha oregelbunden mens om man har diagnosen PCO? Har inte varit hos någon läkare än,men ska verkligen ta mig i kragen nu.Usch drar mig lite för det pga vikten,men men nu måste det göras... Dom symtom jag har som gör att jag misstänker PCO är: Kraftigt ökad behåring(Bla i ansiktet,hakan),fetma och svårighet att bli gravid.Lyckades dock efter ca 4-5 år. Är det vanligt med kraftiga menstruationer och lite långvarig mens?

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Svar på tråden Symtom på PCO.
  • Wilmis07

Jag tror inte att jag hade ägglossning varje månad innan jag blev gravid,men nu efter att jag fött barn så har jag troligtvis ägglossning varje månad,känns det som iaf. Ägglossningssekret och  lite smärta i nedre delen i magen vid samma tid varje månad,på den 18-19 dagen efter första mens dagen. Min mens vara i ca 7 dagar,innan jag fick barn så hade jag oftast "Spottings" ett par tre dagar efter mensen var slut,men det har inte visat sig ännu iaf.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    LiselottePCOS skrev 2008-05-24 10:06:32 följande:
    Kvinnan  kan ha mens , men ändå har PCOS, dock ovanligt. Två av tre följand syntom ska kvinnan ha:orgelbunden eller utebliven menspåverkade hormonivåerPCO-äggstockÖkad behåring kan man få tex med problem från binjure och sköldkörtel med. Bra med grundlig hormonutredning.Även fetma/överikt kan göra att homonerna påverkas utan att det är "äkta PCOS". Har kvinnan cykler  som variera mer än  3-4 dagar då är mensen orgelbuden. Cyklens längd är nomal om den är 26-32 dagar, men max 3-4 skillnad hos en ocvh samma kvinna.Långa och utdragna blödningar som pågår 2-3 v kan vara teckan på att ägglossningen utblir. det kvinnan har då är en såkallad tekniskblödning pga slemhinnan utan förvarning brister av sin egna tyngd. Att denblir utdragen beror på att gulkroppshormon saknas. Gulkroppshomon (progesteron) bildas normalt i gulkroppen efter ÄL, och  "dirigent" för när mens ska börja och sluta.
    Ok,bra info.!JAg ska  ta mig i kragen och söka läkare för en utredning,det tyckte BM .
Svar på tråden Symtom på PCO.