• majzzan

    Idag är det 4 år sen....

    Jag tog pillrena som skulle stoppa graviditeten....
    Och det är jobbigare än jobbigast... Nog för att jag mår dåligt i vanliga fall.. Men dessa dagarna är helt hopplösa.. Gråter för ingenting.. Så ska man försöka få vardagen att funka.. Mina barn frågar varför jag är så ledsen.. Försöker förklara för dom om deras Bror.. Men dom förstår inte riktigt.. Sambon har nog inte ens tänkt tanken på Max.. Det verkar inte så.. Å han fattar inte min sorg verkar det som..
    På söndag ska jag till graven/minneslunden.. Ska sitta där å 'prata' lite med Max...
    OOOH vad jag önskar att han hade fått leva.


    ♥♥ 87 ♥ 88 ♥ 90 ♥ 03 ♥ 05 ♥♥
  • Svar på tråden Idag är det 4 år sen....
  • Froggis76

    Jag vet hur du känner det. Trots åren går, så läker inte sorgen efter sitt förlorade barn. För omgivningen är det nog så att de tror att när första året efter bortgången passerat så skall man må som vanligt och inte sörja. Men vi mammor som förlorat barnet i magen, vi lever med den ensammaste sorgen, INGEN annan har levt MED vårt barn, även om sambo/make och övriga syskon varit delaktiga i graviditeten, så har vi mammor haft de starkaste banden med vårt barn. Och den sorgen och saknaden går inte över, den bara ändrar skepnad med åren.
    Beklagar så att Er Max inte fick stanna hos Er!

    Massor av styrkekramar.

  • majzzan
    Svar på #3
    Nu rinner tårarna...... Så sant så att det är vi mammor som har det starkaste banden...

    OOh jag vet inte vilket ben jag ska stå på.... Gör massor med saker... Men inget blir gjort!

    Tack för er omtanke!!!
    ♥♥ 87 ♥ 88 ♥ 90 ♥ 03 ♥ 05 ♥♥
  • fru vanheden

    Usch vad jobbigt....Har själv varit med om ett ma och ett mf fast inte så sena så att de fick någon minneslund...
    Vad var det som hände med lille Max att han inte kunde stanna hos er?


    dsmammor rules
  • majzzan

    Det upptäcktes på Ul att han inte hade hjärnas alla delar.. samt njurarna så lite konstiga ut.. Magen var helt vit... Så fostervattensprovet visade sen att han hade Morbys Downs Syndrom.. Kanske hade han dött i min mage längre fram... Eller vid födseln... Eller levt bara ett kort tag... Så jag fick föda fram honom.. v21..
    Har skrivit om händelsen i min 'gamla dagbok'....


    ♥♥ 87 ♥ 88 ♥ 90 ♥ 03 ♥ 05 ♥♥
Svar på tråden Idag är det 4 år sen....