Inlägg från: Daimis |Visa alla inlägg
  • Daimis

Ekorre....hjälp

Katten kom in m en liten ekorrunge idag. Den verkade helt oskadd men lite omtöcknad. La den i en liten lådan m papper i och den ligger o sover nu. Har flyttat på sig lite då o då o ändrat ställning. Verkar bättre men trött.
    Vad ska jag göra egentligen?
    Vill inte bara släppa ner den på marken utanför, tänk om katten är på igen...

• Svar på tråden Ekorre....hjälp
  • Daimis

Försökte få i den lite vatten innan genom o doppa ett litet papper i vatten. Den slickade lite på den. Har ställt en skål bredvid oxå. Men tror den behöver sova...
    Konstigt att man ska behöva ha tillstånd för det... jag tänker inte direkt behålla den...

• Daimis

Fick tag i en veterinär. Han tyckte att eftersom den inte verkade skadad mest trött. så tyckte han att den skulle få vila upp sig. Och släppa ut den sen.

• Daimis

Även om mamman skulle ta tillbax denna lilla så tvivlar jag på att den hittar hem... hoppas den klarar sig...
    Läste lite på nätet o jag blev osäker på om det ens är en unge då den fortfarande har lite av den gråa vinterpälsen kvar... men den har så tunn svans... Men jag är ingen expert direkt.
    Försökte även ringa den som bor häromkring o tar hand om skadade vilda djur men han svarar inte...

Svar på tråden Ekorre....hjälp