• Anonym

Vilkor glasögon körkortillståndet men skanas på villkor körkoret??!!

Undrar om och vilken betydels det då fick mitt körkortstillstånd ståd där vilkor glasögen nu när mitt körkort är klart finns inga vilkor inte glasögon som vilkor??

Har någon som helst betydelse?
    Är det vägverket som gjor fel??

Eller behöver det inte stå på mitt körkort alls?

• Svar på tråden Vilkor glasögon körkortillståndet men skanas på villkor körkoret??!!
  • PetraMunchen

Det står inte på mitt körkort heller. Jag hade också glasögon som villkor förut. Så det spelar nog ingen roll. Men jag skulle aldrig kunna köra utan ändå... Jag tror det numera kanske är en självklarhet att man har rätt utrustning för att köra, tex om man druckit alkohol så kör man ju inte heller bil. Sen har väl alla ändå linser idag eller har opererat ögonen med LASIK eller så, så polisen kan väl inte avgöra om man ska ha glasögon eller ej vid en eventuell kontroll.

• Maria40

Tror att det är borttaget för, som PetraMunchen skriver, många har linser och nu går det ju också att operera synen.

Sedan finns det ju många som inte hade behov av glasögon när de tog körkortet men med tiden har behovet kommit, i deras körkort finns/fanns det ju inte heller med. Så, då blir det fel åt andra håller.

• Anonym
    PetraMunchen skrev 2008-05-22 17:18:47 följande:
    Det står inte på mitt körkort heller. Jag hade också glasögon som villkor förut. Så det spelar nog ingen roll. Men jag skulle aldrig kunna köra utan ändå... Jag tror det numera kanske är en självklarhet att man har rätt utrustning för att köra, tex om man druckit alkohol så kör man ju inte heller bil. Sen har väl alla ändå linser idag eller har opererat ögonen med LASIK eller så, så polisen kan väl inte avgöra om man ska ha glasögon eller ej vid en eventuell kontroll.
    Nej alla är inte opade lerr bär linser i varjefall inte jag. men det klart skuel inte komma långt utan min glasögon ändå det är det första som åker på när jag vakna på morgonen sen de sista jag tar avmig på kvällen inna jag somnar.

Ser liksom annnars bara konturer och färger men mycket mycket synndig utan min glasögen.
  • Anonym
    Maria40 skrev 2008-05-22 17:43:18 följande:
    Tror att det är borttaget för, som PetraMunchen skriver, många har linser och nu går det ju också att operera synen.Sedan finns det ju många som inte hade behov av glasögon när de tog körkortet men med tiden har behovet kommit, i deras körkort finns/fanns det ju inte heller med. Så, då blir det fel åt andra håller.
    Och för sig det har du ju rät i att de kan ju bli fel åt bäggehållen.
  • Barbabok

Har inte heller villkoret på kortet, och har dessutom gjort LASIK efteråt så det skulle ju vara fel då. Bar gladögon när KK togs.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • LillaVild

är du säker att det inte står, typ bara en liten siffra nån stans på nåt konstigt ställe. jag var helt övertygad om att som missat det när jag fick mitt kort, men efter typ ett år insåg jag att det faktiskt fanns med!! haha

• sandy85

Jag har glasögon när jag kör bil. Jag tror att skulle man bli stoppad av polisen eller om nn olycka eller så skulle hända så står det i deras dator att personen i fråga ska ha glasögon.. Så har jag hört..

• Anonym
    LillaVild skrev 2008-05-22 20:12:18 följande:
    är du säker att det inte står, typ bara en liten siffra nån stans på nåt konstigt ställe. jag var helt övertygad om att som missat det när jag fick mitt kort, men efter typ ett år insåg jag att det faktiskt fanns med!! haha
    Japp jag är alldels säker på att det inte står någon lite sifa på mitt körkort som jag missat. Vi är nämligen fryra person som lust lästa allt på mitt körkort inge stans finns det någon uppgigt.
  • sahara

På baksidan på mitt körkort i ruta 12 finns en sifferkod.Koden är 01.06 och det betyder glasögon eller linser.
    Kolla en gång till på körkortet så står det säkert likadant på ditt.

• Anonym
    sahara skrev 2008-05-22 23:24:23 följande:
    På baksidan på mitt körkort i ruta 12 finns en sifferkod.Koden är 01.06 och det betyder glasögon eller linser.Kolla en gång till på körkortet så står det säkert likadant på ditt.
    Nej nej har kollat står inget i ruta 12 allsdels tomt.
Svar på tråden Vilkor glasögon körkortillståndet men skanas på villkor körkoret??!!