• Anonym

Vilkor glasögon körkortillståndet men skanas på villkor körkoret??!!

Undrar om och vilken betydels det då fick mitt körkortstillstånd ståd där vilkor glasögen nu när mitt körkort är klart finns inga vilkor inte glasögon som vilkor??

Har någon som helst betydelse?
    Är det vägverket som gjor fel??

Eller behöver det inte stå på mitt körkort alls?

• Svar på tråden Vilkor glasögon körkortillståndet men skanas på villkor körkoret??!!
  • Zofye

Jag har också villkor på mitt körkort, men ruta tolv ser lite konstig ut. Under beteckningen för alla körkort (sista är DE) står det 100.(20040424)+01.06.
    01.06 är alltså kravet för linser/glasögon. Datumet (20040424) är sista datum för prövotiden.
    Men vad betyder 100????

• Linnpinn

Det syns inte på mitt körkort heller att jag har glasögon som villkor. Men nyligen så tappade jag bort mitt körtkort och när jag fick papper för att besälla ett nytt så stog villkoret med på dessa. Så det finns med i någon sorts register men syns inte på mitt körkort.

• Zofye

Ni som inte har några villkor, när fick ni kökrkortet utfärdat?
    Jag fick mitt 2002 och då fanns det alltså villkor.
    Det kanske är ändrat nyligen?

• Vaja

Det står inget på vilkor hos mig heller. Men däremot står det det 100.(20071229)+01.06 vilket betyder att jag måste ha glasögon/linser. Då tog jag körkortet 2005. Men du kanske har ett nyare där det inte står?

• Zofye

Då är det desamma som mig. Ruta nr 12 är lite konstigt utformad så på mitt körkort ser det ut som att dessa villkor står under körkortsbeteckningarna. Allts under ruta 9.

Vaja skrev 2008-05-23 08:02:07 följande:
    Det står inget på vilkor hos mig heller. Men däremot står det det 100.(20071229)+01.06 vilket betyder att jag måste ha glasögon/linser. Då tog jag körkortet 2005. Men du kanske har ett nyare där det inte står?
  • Vaja
    LAV0LINA skrev 2008-05-23 08:06:08 följande:
    Då är det desamma som mig. Ruta nr 12 är lite konstigt utformad så på mitt körkort ser det ut som att dessa villkor står under körkortsbeteckningarna. Allts under ruta 9.
    Precis som hos mig Glad
  • Anonym

Även jag tog mitt körkort 2005 men finns som sagt inget b vilkor galsögon på mittkörkort men det ståd på mitt körkortstillstånd.

men som sagt verkar vara fler än jag som sakar det ok då vet jag.

• Zofye

Är du säker? det dröjde flera år innan jag upptäckte det, eftersom det ser ut att stå under ruta 9 istället för ruta 12

Anonym skrev 2008-05-23 08:19:43 följande:
    Även jag tog mitt körkort 2005 men finns som sagt inget b vilkor galsögon på mittkörkort men det ståd på mitt körkortstillstånd.men som sagt verkar vara fler än jag som sakar det ok då vet jag.
  • Anonym
    LAV0LINA skrev 2008-05-23 08:27:03 följande:
    Är du säker? det dröjde flera år innan jag upptäckte det, eftersom det ser ut att stå under ruta 9 istället för ruta 12
    Ja men jag säger attjag är säker nu är det så att det är 12 personer som lust läst på mitt körtkort och ingen ser att finns någon sifferkod om glasögon. Hur många personer til ska jag be kolla????????????? Då jag dessutom kollat enbiljongånger själv??
    Varför toro du inte jag ä'r säkert är 250% skert att det inte står på mitt körkort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zofye

Men hejda dig nu reidar! Det var ju inte meningen att göra dig upprörd!
    Jag menar bara att det är JÄTTELÄTT att missa, inte att du ljuger. Jag själv hade missat det i många år, trots många noggranna lusläsningar av körkortet. Och jag var ockå 250% säker på att jag int ehade några villkor, men se det fanns ändå.

Anonym skrev 2008-05-23 08:40:14 följande:
    Ja men jag säger attjag är säker nu är det så att det är 12 personer som lust läst på mitt körtkort och ingen ser att finns någon sifferkod om glasögon. Hur många personer til ska jag be kolla????????????? Då jag dessutom kollat enbiljongånger själv??Varför toro du inte jag ä'r säkert är 250% skert att det inte står på mitt körkort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
  • MaijaO

Jag har glasögon som vilkor på mitt nya körkort som utfärdades i novemder förra året. Har glasögon som vilkor tagits bort så måste det vara från årsskiftet i så fall.

• Anonym
    LAV0LINA skrev 2008-05-23 08:44:40 följande:
    Men hejda dig nu reidar! Det var ju inte meningen att göra dig upprörd! Jag menar bara att det är JÄTTELÄTT att missa, inte att du ljuger. Jag själv hade missat det i många år, trots många noggranna lusläsningar av körkortet. Och jag var ockå 250% säker på att jag int ehade några villkor, men se det fanns ändå.
    men på körkort finns det inga villkor jag har inte missaat de i sa fall har även av de som trafikpolser missat och det tror jag inte alls på. Att denna person också skulle ha misst att de på kortkort står villkorglasögen.Mne ok att du missat på ditt men på mitt är det som sagt inte jag som missat uat snarare vv.
  • Vaja
    Anonym skrev 2008-05-23 08:49:29 följande:
    men på körkort finns det inga villkor jag har inte missaat de i sa fall har även av de som trafikpolser missat och det tror jag inte alls på. Att denna person också skulle ha misst att de på kortkort står villkorglasögen.Mne ok att du missat på ditt men på mitt är det som sagt inte jag som missat uat snarare vv.
    Har du kollat med VV? Kanske vore bra att kolla upp det med dom om detta. Har man glasögon/linser skall det ju stå på, annars har dom gjort en miss.
  • Anonym
    Vaja skrev 2008-05-23 08:57:11 följande:
    Har du kollat med VV? Kanske vore bra att kolla upp det med dom om detta. Har man glasögon/linser skall det ju stå på, annars har dom gjort en miss.
    Ja jaghar kolat och allt är korret svar dom:Sen vet dom inte varför det ej finns med på körkort med det fanns på körkotstillståndet. De är de svar dom gett mig.
  • Vaja
    Anonym skrev 2008-05-23 09:55:13 följande:
    Ja jaghar kolat och allt är korret svar dom:Sen vet dom inte varför det ej finns med på körkort med det fanns på körkotstillståndet. De är de svar dom gett mig.
    Okej, då har dom gjort en miss i tillverkningen.
  • Anonym
    Vaja skrev 2008-05-23 10:15:02 följande:
    Okej, då har dom gjort en miss i tillverkningen.
    Ja det har dom!!!!!
  • SeTa
    LAV0LINA skrev 2008-05-23 07:31:02 följande:
    Jag har också villkor på mitt körkort, men ruta tolv ser lite konstig ut. Under beteckningen för alla körkort (sista är DE) står det 100.(20040424)+01.06. 01.06 är alltså kravet för linser/glasögon. Datumet (20040424) är sista datum för prövotiden. Men vad betyder 100????
    Jag tror att "100" betyder att du har prövotid. För på mitt gamla står det 100.(20040805)+01.06

en på det nya står det bara 01.06
  • Zofye

Ah, det kanske det gör!

SeTa skrev 2008-05-23 12:03:14 följande:
    Jag tror att "100" betyder att du har prövotid. För på mitt gamla står det 100.(20040805)+01.06en på det nya står det bara 01.06
  • LinaEje

om du inte står glasögon som vilkor på ditt körkort men själv vet om att du kanske bör ha dem på dig när du kör bil så är det bara att sätta dem på näsan och köra för om du inte har dem på dig glasögonen och är med om en trafikolycka och inte har dem på dig kan du kanske ligga lite pyrt till om nu polisen kollar i körkorts registret för dör finns allt om dig och vilka vilkor som gäller det är ju du som ser dåligt och känner själv om det är bra el dåligt att köra med el utan glasögon

• Anonym
    LinaEje skrev 2008-05-23 15:49:27 följande:
    om du inte står glasögon som vilkor på ditt körkort men själv vet om att du kanske bör ha dem på dig när du kör bil så är det bara att sätta dem på näsan och köra för om du inte har dem på dig glasögonen och är med om en trafikolycka och inte har dem på dig kan du kanske ligga lite pyrt till om nu polisen kollar i körkorts registret för dör finns allt om dig och vilka vilkor som gäller det är ju du som ser dåligt och känner själv om det är bra el dåligt att köra med el utan glasögon
    Hålla har i ett annat in lägg just förklarat när jag använder mina glasögon kanske vorde det en god idee att kolla det innan du skriver något sådnat här!!!!!!!!!
Svar på tråden Vilkor glasögon körkortillståndet men skanas på villkor körkoret??!!