• stinafina

Vilken kattsand?

Hej alla kattvänner...
    Vilken kattsand har ni till era katter och varför? Jag behöver tips på bra kattsand...

Jag har tre innekatter och två kattlådor (såna små "hus"), fyller kattlådorna med Everclean och rensar lådorna två gånger per dag. Mitt problem är att katterna lyckas dra ut så mycket kattsand på golvet. Jag får sopa och dammsuga varje gång jag rensar lådorna.

• Svar på tråden Vilken kattsand?
  • stinafina

Bonusmorsa. Kanske man skulle prova på att byta ut i ena lådan och se om det blir någon skillnad.

AnnaMaria. Jag är jättenöjd med Everclean vad gäller klumpbildning och att det inte luktar, men det är ju det här med nedskräpandet...

Ska prova med dörrmattor utanför lådorna. Är det sådana små vanliga du hade? Eller någon speciell sort?

• stinafina

Jiji. Jag får åka iväg till Ikea och inhandla mattor...

• Trolltoka

Min mor hade också en "sprättkatt" eller ja. Har väl fortfarande. Men hon tog en banankartong och satte runt lådan :D Skar bara upp en ingång för katten. Fungerade kanonbra! Alltså inte en komplett kartong med lock eller vad man ska säga. Fast hon hade ju bara en sån där vanlig kattlåda. Vart inge spill utanför alls.

• Majsan70
    Trollmamma07 skrev 2008-05-23 09:33:16 följande:
    Min mor hade också en "sprättkatt" eller ja. Har väl fortfarande. Men hon tog en banankartong och satte runt lådan :D Skar bara upp en ingång för katten. Fungerade kanonbra! Alltså inte en komplett kartong med lock eller vad man ska säga. Fast hon hade ju bara en sån där vanlig kattlåda. Vart inge spill utanför alls.
    Banankartonger innehåller massa gift o skall inte användas till nåt levande! Bara en liten kommentar så ingen får för sig att ta just en sådan.
  • iAnnaMaria

Jag hade en vanlig dörrmatta köpt på Ikea... Det som fastan på deras tassar stannar iaf i mattan!

• Trolltoka

Det visste jag faktiskt inte. Är det så med alla den typen kartonger eller är de just bara banankartongerna?

Majsan70 skrev 2008-05-23 09:34:42 följande:
    Banankartonger innehåller massa gift o skall inte användas till nåt levande! Bara en liten kommentar så ingen får för sig att ta just en sådan.
  • isisisis

Ett tips!

Tag en dag när du har gott om tid.

Jämför kilopriserna som står på hyllan.

Väg sedan produkten på vågen i butiken!

Jag lovar ,du får dig en chock!

Ingenting stämmer alls!

• Majsan70
    Trollmamma07 skrev 2008-05-23 09:37:23 följande:
    Det visste jag faktiskt inte. Är det så med alla den typen kartonger eller är de just bara banankartongerna?
    Banankartongerna är giftiga eftersom bananer är hårt besprutade. Kan tänka mig att de flesta frukt o grönt kartonger har ett o annat i sig oxå. Vanliga typ flyttkartonger är helt OK.
  • MariaN

jag tycker pussi kompakt är hur bra som hellst. tyvär så måste jag ha "vanlig" kattströ nu pga. smittrisk.

Svar på tråden Vilken kattsand?