• SmBacke

2 år och pollenallergi

nån som har en 2 åring som har de eller känner nån?
    tror att min son åkt på de nämligen..

• Svar på tråden 2 år och pollenallergi
  • porslinsd0cka

vad har han för symptom?
    frågar för jag misstänker att min son har det?

• porslinsd0cka

skulle inte va ett frågetecken i slutet :p

• SmBacke

han snorar hostar kliar sig i ögonen stoppar händerna i munnen precis som de skulle klia i halsen och rinnande ögon.

• Bevabus

Jag är pollenallergiker och jag brukar alltid bli snorig, det brukar klia i ögonen och i halsen. Fast för mig blir det samma sak när det handlar om pälsdjur.
    Ni har inga såna hemma eller i närheten?
    Annars så är det utan att tveka pollenallergi. Ta honom till allergimottagningen så ger dom en remiss till eran läkare så att han får något som hjälper

• mammasälskling

Min son fick pollen allergi när han va 4 år och har samma symptom. pollenallergi har typ samma symptom som en förkylning så dom kan säga att det är förkylning men det är bara att stå på er.
    Det fick jag göra.
    Hoppas det går bra för er!

• SmBacke

jo vi har en katt och hans farmor en hund..

ja jag e rädd att dom kommer säga att de e en förkyldning, men han va förkyldningsbarn när han va mindre så märker skillnad på honom.

• Bevabus

Jag är pälsallergiker, särskilt för katter och får då samma symptom som med pollenallerig, bara värre. Så det skulle lika gärna kunna vara det..
    Men på allergimottagningen så kommer dom att kolla de allra vanligaste allergierna, och där ingår katt, hund och pollen så då får ni reda på det då.

SmBacke skrev 2008-05-25 19:02:46 följande:
    jo vi har en katt och hans farmor en hund..ja jag e rädd att dom kommer säga att de e en förkyldning, men han va förkyldningsbarn när han va mindre så märker skillnad på honom.
  • SmBacke

okej, får ringa imorgon och se va dom säger, om dom säger nått alls.

Bevabus skrev 2008-05-25 21:18:57 följande:
    Jag är pälsallergiker, särskilt för katter och får då samma symptom som med pollenallerig, bara värre. Så det skulle lika gärna kunna vara det..Men på allergimottagningen så kommer dom att kolla de allra vanligaste allergierna, och där ingår katt, hund och pollen så då får ni reda på det då.
  • s k r i n d a

Jag ringde sjukvårdsrådgivningen när en kompis trodde att min dotter hade pollenallergi (jag höll henne hemma från dagis pga ögoninflammation och förkylning). Rådgivningen ville att vi skulle avvakta i en vecka och om det inte skedde någon förändring skulle vi kontakta husläkare. Men det var en vanlig förkylning som klingade av efter ett par dagar.

Så avvakta är nog rådet du får om inte symptomen redan pågått under en längre tid.

• Bevabus

Men att avvakta är inte heller så bra! Det är mycket bättre att få ett test gjort så att du kan vara säker på din sak..
    Om det är pollenallergi så kommer den att komma och gå när det är pollensäsong...

Svar på tråden 2 år och pollenallergi