Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Växjöbabesen ;-)

Loveliva
    Det är ju just därför du ska gå på kryddparty, då matlagningen går desto lättare med dessa kryddor!

Little
    Tapterna ni köpte är verkligen ett kap, vi har talat om att tapetsera hallen.. kanske i stil med era vita mönstrade? Vad kostade dom per rulle?

Här blev det då några eller många glas  igår kväll och inte kom vi på tanken att kolla på Eurovisionen igår! Vi hade det trevligt ändå!

Idag har vi gått runt Växjösjön vid 11-tiden (lugnt med folk där då) och sen har varit i Tävelsås och Samuel har badat och skvätt/hällt vatten hej vilt hos farmor och farfar! Underbaaaaaaart väder, jag bara njuter!! Nu är vi hemma igen och ska ta nåt att äta nu.. trots att vi är supermätta! Har lagt in lite nya bilder i galleriet om nån vill kika, finns i mappen "Sommar 2008"..

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Växjömamma1976
    Mamma Cia skrev 2008-05-25 19:37:12 följande:
    Förresten Little - Vi ska ha cykelfest på lördag vi med Första gg vi är med. Men vi ska servera huvudrätten, suck
    Jag funderar på att starta detta här där vi bor också, det är väl som cykelfesten dom har i Moheda ungefär, att byborna träffas på ett ställe en viss tid och så börjar man med att äta något hos en (vald familj som står för huvudrätten) sen cyklar man vidare till någon som är (vald till just efterrätten osv) eller!?? Det är väl bara att höra sig för då och skicka ut ett intresseblad eller nåt antar jag!?
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-05-26 09:45:12 följande:
    Tror att dem ligger på ca. 329/rulle.. på Striddes... Magnus kanske ha lite rabatt också då han är i branchen??
    ja, visst han har rabatt såklart!! Ska ni vara i någon hyrd lokal senare på kvällen? (cykelfesten alltså).

Ang mors dag så firade vi den med jordgubbstårta och slottstek hos svärföräldrarna igår, var ju sjukt underbaaaart väder ute!!

Dags jobba vidare igen!
  • Växjömamma1976

Gucci
    Hur gick det på anställningsintervjun??

• Växjömamma1976

Vilket svin, fy f*n alltså!!! Skrikandes 

Här var det då en kväll fylld med oro igår, jag var på Birka och gjorde några tester mot min svåra huvudvärk jag har haft länge + synundersökning. Jag hade högt blodsocker, låg på 9,8 och imorse när jag gick på återbesök för provtagning så låg sockret på 4,6 (lustigt)!! Men tur det, så det inte var någon diabetes eller nåt. Konstigt bara att sockret var så högt igår! I em är det dags för Samuel att vägas och mätas, så det blir Birka igen i em! Ska bli spännande se hur han har utvecklats!

• Växjömamma1976
    Little skrev 2008-05-29 10:31:06 följande:
    Sussie29Är det en extrakoll med Samuel bara eller? När är nästa koll egentligen? 2,5 år?Om 2 veckor är det dags för Antons 2:a spruta (5½-6-månaders vacc)Igårkväll blev hel golvet i vardagsrummet lagd, fy fasisken vad röda mina knän va efteråt, trots knäskydd och händerna värkte efter att bultat mkt med gummiklubban, Johan fick ta de sista två brädorna på golvet ( så han har fått hjälpa till lite han med ) medans jag hoppade in i en välbehövlig dusch och tvättade bort allt slipdamm som kliat.. Inatt har Simon sovit riktigt igen, så skönt!
    nästa koll är vid 3 år fick jag till svar av Monika i ett mail. Jag var bara nyfiken på hans vikt och längd och jag har ingen koll alls förstod jag ju nu efter undersökningen var gjord. Han väger 16 kg och är 97 cm lång tror jag hon sade. Jag jobbar och jag har verkligen kommit ifrån den kontroll jag hade när jag var hemma med honom.  Och han har 104 i storlek på kläder, bara ett enda par med byxor har storlek 110, men då var dom små när jag köpte dom.
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-05-30 10:43:26 följande:
    Lång kille!!nästan 10 cm längre än Simon
    Vad ska ni hitta på i helgen då? Jag ska sola och Samuel ska få bada i sin nya pool från Citygross!! Imorgon är vi bortbjudna på grillkväll till Teleborg. Söndag måste jag städa och tvätta och byta gardiner.
  • Växjömamma1976

Madicken
    Men vad stor Jojje ändå har blivit!! Mysigt med en damm sådär!!

Gucci
    ja, han är ganska stor men han ligger ändå bara lite över sin kurva som han följer hela tiden. Man får gå efter hans startvikt för han var ju stor när han föddes.

Loveliva
    nice med K-hamn visit, vi ska också till Köpenhamn i sommar, en weekend eller nåt! Gjorde ni nåt speciellt när ni var där?

Little
    hur gick det på cykelfesten i helgen förresten?? Blev natten lång?

• Växjömamma1976
    xenaa skrev 2008-06-02 11:29:21 följande:
    hej kikar in här ser att ni är från växjö alla.måste fråga er som har barn på förskola i växjö, vilka är att rekommendera?vi har sökt för sonen men nu ringde de från kommunen o säger att den platsen vi sökte inte fanns plats trots att vi sökte i dec 07.vi vill helts ha i området, bor på hovshaga.
    precis som Little skriver så vet jag inte heller någon som har barn på Hovshaga eller något att tipsa dig om. Du kan ju alltid ringa kommunen och be att få tala med barnomsorgsansvarig, vet ej vad hon heter men hon är väldigt trevlig och tillmötesgående. Hon kan nog ge dig bra tips! Lycka till!
  • Växjömamma1976
    loveliva skrev 2008-06-02 14:43:11 följande:
    SussieJag var på Molos lagersalg i Köpenhamn, sambon & barnnen gick runt och kikade bara och åt glass LittleDet var mest höstens och lite från ännu äldre kollektioner. Ca halva priset Måste bara dubbelkolla igen vilka som kommer imon & om ni tar med nån !!* Cia x5* Magda *1*Loveliva x2*
    hihi, jag tänkte just på det du skrev, namnet!! Jag fattade ingenting "Molos Lagersalg"?? Vad är det för nåt ställe?
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)