Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Växjöbabesen ;-)

Little
    kan ju också säga grattis förstås, men jag vet att en del här nere inte firar sina namnsdagar alls! Stämmer det? Jag är ju från norrland och där firas dom alltid!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Växjömamma1976
    Gucci1 skrev 2008-07-23 08:36:25 följande:
    Måste berätta någon skumt som hände när vi var i Ungern. Istvans farbror kom från Rumänien för att träffa oss. Han jobbar som healer och har kunder från hela världen som kommer till honom och har blivit snor-rik på detta. Jag tror inte så mycket på sånt men sen när vi satt och åt så börjar han prata om mina njurar. Att han vet att jag har haft problem och att det var mer på vänster. Nu hade jag i och för sig lika mycket problem med båda njurarna men har gjort en biopsi på vänster så jag har ett litet ärr där. Det finns inte en chans att han kunde veta detta innan, Istvan har bara träffat honom en gång de senaste åren och då pratade de inte om mina njurar. Skumt...
    jag var hos en Homeopat en gång för några år sedan, som genom att titta i mina ögon med något instrument sade samma sak till mig att jag hade svaga njurar eller kunde få. Han sade att man kunde se det genom att titta på ögats mönster (om det går streck runt om ögat typ). Sen sade han att jag bör vara försiktig med alkoholintag pga mina njurar. Jag dricker ju nästan aldrig men några njurproblem tycker jag mej inte ha haft nu iaf.

Emmiz
    Så du fyller år idag! Grattis till dej!

Dags köra hemåt nu, är på universitetsbibblan nu, har lånat en massa Alfons till Samuel här!!
  • Växjömamma1976

Hej alla!

Här har det varit fullt upp, min mamma och hennes man har gästat oss i i hela 5 dagar.. vi har varit hemma, till Evedal och badat, till Börjes i T-ryd (igår), vi skulle till ett rökeri i T-ryd (där det ska rökas både vildsvinskött och annat vilt) men det var semesterstängt!

Vädret är helt klart underbart men jag tycker också att det är för varmt. Vi har grillat i flera dagar nu och jag har bränt mej illa trots att jag var noga med insmörjningen.. konstigt va? Samuel har klarat sej mycket bra, ingen tendens till att han är röd eller nåt. Tack och lov för det.

Har också spanat i resekataloger med min mamma, vi sticker ju utomlands i september, ska bli riktigt skönt!

Dags gå ut lite nu, Samuel ska få bada i sin pool...

vänta lite nu... måste dela med mig av en lite rolig händelse!!! Nä, jag tror jag börjar småle redan nu.. herregud!

Vi var ju på "Börjes" igår och när vi hade kommit ut och åkt iväg så upptäckte Magnus att de hade glömt ena larmet på de nyköpta sandalerna.. så där hängde larmet fortfarande kvar och Magnus behövde ju verkligen byta skor pga värmen.. Så han tog på sej dom ändå trots att larmet hängde kvar där på ena skon. Sen skulle vi åka till glasbruken runt omkring, allt gick bra men när vi skulle handla pastasallad på Ica i Hovmantorp så hände det!! Larmet i kassan gick och det stortjöt verkligen, jag fattade först inget för vi hade ju betalat och packat ned allt vi skulle ha. Men sen kom jag ju på.. herregud och Magnus utbrast.. hmm det är såhär att jag köpte dom här sandalerna nyss och dom glömde ta bort larmet!! Jag kunde inte hålla mej för skratt så jag gapskrattade ett bra tag där i affären, så tårarna sprutade..

Pinsamt va?

• Växjömamma1976
    loveliva skrev 2008-07-27 18:47:23 följande:
    Hej! Nu är vi hemma efter en helg på landet Underbart! Vi har solat, grillat och barnen har badat i poolen Saknar verkligen att bo på landet, får ta å ändra på det snart Jag klagar verkligen inte på vädret! Älskar värmen & solen! Försöker njuta så mycket jag kan med tanke på att det oftast regnar i denna stad.SussieMen hur kan ni få bort larmet på sandalerna själva??? Det går ju inte, eller?! Jag hade nog åkt tillbaks till affären så de hade fått ta bort larmet. Inte roligt när det piper i andra affärer ju.....
    M fick ju bort det med en avbitartång så då behövde vi ju inte åka tillbaka dit. Han var i akut behov av ett par sandaler pga värmen.

Little
    vi var och badade på Helgö igår, har ni inte varit där redan så åk dit! Det var verligen supermysigt och vi hade vår alldeles egna strand där..

Nån som var på allsången igår?? Vi var där (jag och M) var en trevlig kväll även om molnen gjorde oss smått oroade en stund!
  • Växjömamma1976

Little
    klart vi ska intaga en massa alkohol, jag behöver det! haha Knytkalas är väl lämpligt? Var och en tar med något dit vi ska vara! Trevligt om det blir hos Gucci..

Här i bushen går det inga bussar ju.. kan va lite för krångligt ta sej in då.

Little
    ang getingarna, vi körde med Radarspray på dom förra sommaren, och dom försvann helt!
    Le Mom
    hänger du med ut nu? Nu måste du väl hänga på? Ingen ursäkt är god nog..

Är hemma själv med Samuel ikväll, M ska upp tidigt (kl 04.00) sover hos sina föräldrar ikväll. De ska köpa öl och vin i Tyskland imorgon. Är faktiskt lite mörkrädd känner jag, töntigt kanske när man är vuxen, men det hjälper inte mig ändå. Tycker det kan vara rätt så otäckt ibland. Här är det upptänt överallt just nu. =)

• Växjömamma1976

Madicken
    ja, det går ju bra.. men alla hemskheter man hör på tv och läser om får ju en att bli mörkrädd bara av det. Men visst vänjer man sej, så är det ju!

Loveliva
    Nåt som är sjukt gott och ger "snurret" på en gång är att ta lite vodka, fruktsoda och sedan sätter man bara i en piggelin-glass i glaset!! Så gott och uppfriskande!

Nån som har nåt kul sällskapsspel att ta med till vår träff den 30:e?? Vore inte det kul att kanske göra nåt sånt tillsammans? Jag har ett spel som heter "hur faan visste du det".. ett kul men lite fräckt sällskapsspel"..

• Växjömamma1976
    Gucci1 skrev 2008-07-30 07:10:21 följande:
    Sussie: Jag är också lite mörkrädd men som tur är har vi ju Akela. Hur har det gått med lägenheten som Magnus renoverade?Idag är min sista semesterdag... Men i alla fall skönt att mjukstarta med tvådagarsvecka.
    det går jättebra, dom ska försöka få tag i en bra mäklare nu! Så inom kort ska den nog vara såld! Ska du jobba som innan eller har du fått nya tider nu?!
  • Växjömamma1976
    loveliva skrev 2008-08-03 21:35:46 följande:
    Då var vi hemma efter vår lilla bröllopsresa Har varit i Gbg hela helgen, bara vi två Ätit jätte god mat, sovit gott & länge, shoppat och bara haft det mysigt. Känns som om vi är nyförälskade på nytt!CIA- Krya på er!!!!!!!!!!
    mysigt med Gbg, jag älskar Gbg själv! Vart i Gbg var ni?

För övrigt, så börjar min 1:a arbetsdag idag efter en välbehövig semester! Jobbångest ja, för idag börjar jag jobba heltid!
  • Växjömamma1976

Loveliva
    aha, jag vet inte vart det ligger.. kan ju iofs höra med min kära vännina som bor där! Vad kostade en natt på Gothia Towers?

• Växjömamma1976

Loveliva
    surfade lite och det har ju tom utsetts till Nordens största hotell! Inte så farligt dyrt ändå tycker jag när man kollar på priserna.

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)