• Little

Växjöbabesen ;-)

Svårt att komma in på meandis hemsida men förmoldigen håller dem på att lägga upp den nya sidan
    Men va inne och kollade i ME&I tråden och tydligen ska det komma turkosa velourisar!!

När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Little
    Mamma Cia skrev 2008-08-11 09:20:20 följande:
    Nä men sluta... VAd trist, massa som bokat av oxå Kan du inte lämna anton hemma då ?
    Johan börja jobba idag efter semestern, jobbar till 19..
  • Little

Ska tydligen komma plyschbyxor i svart i den gamla modellen * vill ha*
    De turkosa är en ny modell med fickor..  hade så gärna velat se de IRL..

Jag fick ett sms om ett me&i party nu på söndag också med då jobbar jag ju...

• Little
    loveliva skrev 2008-08-11 09:40:40 följande:
    Lindex har också svarta velourisar på t3b2 Men turkosa låter ju jätte fint! Hoppas på fina rosa velourisar också Och fina mössor, har inga mössor här hemma som jag gillar just nu.Synd ni inte kommer ikväll Har Simon börjat dagis nu?
    Det ska komma velourisar i Cerise
  • Little

Shit vad mkt jag vill ha från meandi!
    Deras hemsida är uppdaterad nu men mkt folk på besök så man kommer inte alltid in på sidan men fotoalbumet har jag laddat ner
    SÅ sött i plysh till bebis aaahhh!!!

Dags att sälja va lite på tradera så man ha råd

• Little
    Mamma Cia skrev 2008-08-11 15:03:00 följande:
    JA det var fina saker men inte så mycket som jag trodde.. Besviken faktiskt.
    Men så kände jag i våras, tog lite tag innan jag kom in i allt ljusrosa/gult...
    Vid första titten på deras hemsida så tyckte jag det va massa jag ville ha men sen när jag gick igenom allt så vatt det kanske inte så mkt iallafall..

I deras fotoalbum på de 4-5 sista sidorna så är det kläder som inte kommit ut ännu, säkert september nyheter eller så.. där finns det bla en turkos sköldis pyjamas, kanonfin!!
  • Little

Tack för att du beställer åt mig förresten!

Nu ska vi ut och gå en prommis i solen...

• Little

Love & Cia

Blev det något shoppat igårkväll?

Nu har jag lämnat Simon på dagis, va som han aldrig varit borta... bara han och lilla Ida idag, imorgon börjar 11 nya barn!

• Little
    loveliva skrev 2008-08-12 09:53:23 följande:
    Ja, jag köpte lite Turkosa velourisar till pojkarna & cerisa till Hilda. Igelkottröjan till pojkarna. Velourtunikan med igelkott till Hilda. Geishaklänningen till mig själv.Vad beställde du?
    Hjärtan tröjan till mig
    turkosa velourhängslen och flugsvampbody till Anton
    flugsvamptröjan till Simon...

Kommer nog beställa lite mer senare i höst, få ta lite i taget
  • Little

Vad paff jag blev när jag va inne i Me & i tråden här på FL...
    Vad en del handlar!!!! Någon hade beställt för 8000:-!!! Förvånad
    Beställer ju hela meandis sortiment!

• Little
    Mamma Cia skrev 2008-08-13 21:24:56 följande:
    Måste bara säga att jag redan tappat 2Kg sen jag började med GI i måndags..

BRA JOBBAT!!!

Jag skulle väga mig idag men förmodligen så fick vågen säga lite för mkt vatten på sig vid Simons sista bad, den visade bara lb, ca 12 lb vilket skulle motsvara ca 5 kg! hmmmm...

• Little
    Rönnbär skrev 2008-08-14 22:26:39 följande:
    Hej igen.....Här är det full rulle på inskolningen på dagis. Alex trivs och vi tycker fröknarna är bra! Sitter och väljer ut kort nu som han ska ha på sin klädplats samtidigt som jag söker studentlitteratur........pust....mycket att få ihop nu....fester och födelsedagar och målning i huset och...och...och...och....UL i måndag gick bra...hopp och dubbelskutt i magen Vet ni några bra second-hand barnaffärer??? Ska ju leva på en lön och studiebidrag ett tag nu.........inomst 3000 i månaden för mig....inte så fett inte......men det ska nog gå Tjingeling så länge!
    Second hand för barn, då är det nog aliceopiraterna.se som gäller! ligger på bäckgatan i centrum.

Fullt upp nu förstår jag
  • Little

Pastasallad - Gucci
    Grillad kyckling/revben - Cia (kan ju två dela på eftersom det är lite dyrare)
    Bröd/baguetter -
    Ost - Jenny Twinsen
    Kex - Magda (Little)
    Snacks - Loveliva

• Little

Cia
    Jag blev inspirerad av dig så nu blev jag också med hos GI Viktkoll

Hur är det med alla i tråden nu för tiden?

Här har det varit förkylt hos Anton och SImon sista veckan, mest Anton men nu har J börjat få ont i halsen..
    Anton har fått första tanden och kryper på i en jäkla fart här hemma, allt för att hänga på storebror, Simon har också börjat krypa
    Anton har to m ställt sig upp på knä mot möblerna, precis när mammahjärtat väl börjat lugna ner sig efter att han hela tiden trillade när han började sätta sig upp..
    Annars är det något så fruktansvärt trostigt nu med Simon.. fy fasiken säger jag bara.. blir många gånger då han få åka in på rummet och stanna där 2 minuter ( har hört att 1 min. för varje år är lagom). men han hinner knappt va ute sen är det dags igen, testar alla gränser som finns och det är ju bara att vara konsekvent hela tiden men oj vad man är trött på honom ibland.. skönt att han är på dagis så få man pusta ut lite och Anton få lite lugn och ro utan att ha någon som sitter, ligger, STÅ och slå på honom.. slänger saker och skriker..
    Jag jobbade tors-fred och det va som semester för mig
    Underbara barn
    Potträningen med Simon tog ett rejält bakskutt sista semesterveckan så vi har tagit en liten paus med honom... han har ju slutat med nappen helt sedan 1 månad tillbaka så något litet framsteg dock

Vad kul med tjejfest snart!!

• Little

Idag har vi varit på Bvc, 2 månader sedan sist så det va ett tag sedan..
    Anton vägde 7860 g och 69 cm lång.. 7½ månad.

• Little

Sussie
    Fasiken vad jag fick tänka efter nu, fattade ingenting, vilken väg 25??!
    I lördags så gick vi vår prommisrunda på 6,5 km... från Högstorp där vi bo, mot Hollstorp, uppför Duntebacken och över väg 25 tillbaka mot stan över väg 25 och sen genom högstorp och hem igen Kanonrunda! som jag ska kunna springa hela sen! fast i lördags så skojade vi till det och gick rundan "baklänges" nä inte baklänges på det sättet utan att vi gick från andra hållet.

Gucci
    Det va rejält med motion!

Cia
    hmm vad heter jag.. Magdis79 tror jag?
    fast jag tycker nog det är lite bökigt med all mat man ska skirva in, iofs så har vi haft problem med internet hela helgen och igår så lite kinkig blir man när det hänger sig heeela tiden och sen funkar det inte resten av dagen..

Ikväll åker J till Norge och kommer inte hem förrens på fredag igen...
    Vem ska då döda alla otäcka spindlar här hemma... hmm lära upp Simon?! Fundersam

• Little

Love
    Simon har också börjat vakna tidigt, imorse vaknade han 04.30 och vägrade somna om.. Anton har också börjat vakna flera ggr varje natt... tror iofs att Anton behöver lite större säng nu..ligger i en vagga än så länge.... Simon "nya" växasäng står i garaget för målning och Anton ska ha spjälisen sen..

• Little
    Emmiz skrev 2008-08-22 10:35:00 följande:
    Grattis Cia till viktnedgången! jag har kört med Herbalife nu över sommaren och har också lyckats gå ner några (13) kg! men många fler ska bort!
    Grattis!!!!
    Fasiken vad bra, tyckte att jag såg en smal Emma inne på Tiimari!
    Mamma Cia skrev 2008-08-22 07:53:47 följande:
    Måste bara berätta....... -4.1 Kg på 1 1/v & 11cm i midjan
    BRAVO!!!
    Kanon ju!
    Fasiken vår våg har pajjat eller den har ställt om sig till något annat (lb?) så jag har ingenaning vad som hänt här tyvärr MEN systami va på besök idag och hon sa att det syntes på mig! Så något har hänt runt maggen iallafall
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)