Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Växjöbabesen ;-)

Mamma Cia skrev 2008-08-08 07:46:46 följande:
    Idag ska vi på bröllop. Man känner ju sig så fruktansvärt laddad när man inte sovit på snart 2v o natten som var, var en katastrof. Isak e ff jättehostig o bara ropar på mamma, ska bli spännande inatt när pappa o monica ska natta honom. Bröllopet håller på till 2.Imon ska vi ut på "krogen" el. iaf. Venezia med hela familjen, sista pizzan innan dieten Bäst o passa på, frossar i godis oxå, fy fy. Men sen är det nolltolerans, för nu jäkla gäller det. ! Nu ska kilona bort !Dax för frulle !!
    Hoppas ni får trevligt på bröllopet! Och att lille Isak kryar på sig! HAn blrjar dagis nästa vecka eller?
    Jag väntar bara på att Melker ska bli förkyld nu när dagis börjat igen. Han var jämt förkyld och hostig när han var på dagis innan sommaren. Men nu under sommarlovet har han inte varit sjuk en enda gång. Så man märker ju skillnad och vart baseluskerna kommer ifrån.

Ha så kul iaf och njut av goda maten i morgon!!!
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-08 08:32:47 följande:
    Ja Isak börjar på onsdag o det ska bli så kul. Framförallt så tror jag han behöver det nu. Han är så hopplös, han är verkligen inne i en trots nu, undrar bara hur länge den kan hålla på ? Har fixat naglarna nu inför kvällen, kläderna är strukna så nu är det till o noppa ögonbrynen o raka benen o allt sånt därnt man måste göra, Pappa kommer till lunch så sen får jag lite fritid iaf.

Trots kan hålla på lääääääänge! Här har det hållt på 1 år nu Penga mun Men det finns ju lugna & intensiva perioder i trotset. Det enda man kan vara säker på är att det går över NÅGON gång. Vi väntar fortfarande

Är tacksam då Melker inte börjat ännu.

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-08 12:04:03 följande:
    LoveBåde Simon och Anton följer med ut till Cia, blir lite trångt kanske CiaDå få vi puscha varandra!!Har du fått en ny CT? Den första va väl sönder?Då få vi utmana varandra Ha så trevligt på bröllopet och njut av maten i helgen, sen kan man faktiskt göra GID nyttig mat också ju Vi gjorde pizza igår, mest på dinkelmjöl men hade 1 dl vetemjöl också, frukt,banan,kyckling,mozarella... yummi!! Nu blir det strax kyckling/sallade i tortillabröd men jag kommer välja bort brödet.. är inte alls förtjust i bröd över huvudtaget.SussieHär sitter Simon också hellre på stora toan än pottan, har du ingen pottring till toan så rekomendera jag det verkligen, då finns ingen risk att dem trillar i TwinsenSicka stora tjejer du har, långa och ståtliga.. jag gissar på att simon nu väger knappt 12 kg och längden 89cm (mätt med måttstock)
    Ja, ni gör som ni vill Plats finns det, vi har ju alltid 3 barn i bilen Har Anton babyskyddet fortfarande?

Ska du börja jobba sen eller vara hemma på heltid?
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Cia
    Hade ni trevligt igår? Fint?

Puhh, vi åkte bussen hem igår/inatt efter att ha varit hos några vänner & grillat. Vilken pers med en tvillingvagn och en vanlig vagn i en proppfull buss full med fulla ungdomar Fattar inte hur barnen kunde sova i det livet, var ju mycket värre än dagisvolymen, men de sov gott och hem kom vi efter 1 timme...
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-08 13:05:32 följande:
    Jäpp Anton har babyskydd fortfarande men snartdags att kolla upp nytt till honom då hyrperioden ta slut inom 2 månader.Förmodligen så börja jag jobba i januari, så har året ut kvar att vara hemma på... känns lite så där.Vi har även pratat om att kolla dagis redan nu i januari..Har ni alla stolar i bilen så Simon skulle kunna låna Melkers eller Loves?Kan man sätta babyskyddet där bak (funkar ej i vår bil då vi har för korta bälten)  eller kan Anton också sitta i en av era stolar?
    Vi har ju också korta bälten i vår bil, Hildas babyskydd kan inte användas utan basen. Så det går nog inte då Vi har ju bara 1 bakåtvänd, Love åker framåt.
    Vi får köra varsitt skepp Ses där då!
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Cia
    Är ni friska nu från förkylningar???
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-11 09:35:40 följande:
    Ska tydligen komma plyschbyxor i svart i den gamla modellen * vill ha*De turkosa är en ny modell med fickor..  hade så gärna velat se de IRL..Jag fick ett sms om ett me&i party nu på söndag också med då jobbar jag ju...
    Lindex har också svarta velourisar på t3b2
    Men turkosa låter ju jätte fint! Hoppas på fina rosa velourisar också Och fina mössor, har inga mössor här hemma som jag gillar just nu.

Synd ni inte kommer ikväll Har Simon börjat dagis nu?
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-11 09:56:44 följande:
    Åh snyggt ! KOmmer nog bli dyrt ikväll...
    Ja
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-12 09:48:33 följande:
    Love & CiaBlev det något shoppat igårkväll?Nu har jag lämnat Simon på dagis, va som han aldrig varit borta... bara han och lilla Ida idag, imorgon börjar 11 nya barn!
    Ja, jag köpte lite Turkosa velourisar till pojkarna & cerisa till Hilda. Igelkottröjan till pojkarna. Velourtunikan med igelkott till Hilda. Geishaklänningen till mig själv.

Vad beställde du?
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-12 10:10:34 följande:
    Vad paff jag blev när jag va inne i Me & i tråden här på FL...Vad en del handlar!!!! Någon hade beställt för 8000:-!!! Beställer ju hela meandis sortiment!
    Ja, en del är galna Men det är INTE svårt att komma upp i den summan om man har ett par barn och köper lite dyrare kläder. Men visst det låter mycket. Men det blir inte så dyrt i längden om man säljer på tradera, då går klädpengarna runt runt
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-12 11:31:00 följande:
    Ja precis, man får allt sälja lite för o ha råd. MEn man kan ju inte låta bli o handla.Köpte turkosa o bruna velourisar, igelkotttröjan, fordontröjan en baströja o dom turkosa hängslebyxorna.

Åhh jag önskade att det fanns cerisa hängslebyxor med igelkotten i rumpan! Såååå fina ju!

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-13 21:24:56 följande:
    Måste bara säga att jag redan tappat 2Kg sen jag började med GI i måndags..
    GRATTIS! Bara att kämpa på nu!!! Heja heja!
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Cia
    Har du mailadressen till Meandi säljaren? Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min mail ännu Funderar på om hon missat min mailadress Fundersam 
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva

Hej!
    Hemma efter en helg på Kolmården Väldigt trevligt och många fina djur! Barnen gillade nog linbanan mest

Pastasallad - Gucci
    Grillad kyckling/revben - (kan ju två dela på eftersom det är lite dyrare)
    Bröd/baguetter -
    Ost - Jenny Twinsen
    Kex -
    Snacks - Loveliva

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva

Här är det bara fint!
    Förutom att Melker har väääldigt tidiga morgonvanor, upp kl 04.45, då är jag trööööööööött Hoppas han ändrar tiden lite iaf, hade varit skönt att sova til 06 åtminstone.
    Hilda är tandlös men krälar runt på golvet.
     Melker håller på & pottränar lite för sig själv, tar av sig blöjan och säger "kissa pottan" och så går han in på pottan och sätter sig
    Love verka kommit in i en harmonisk period, tack för det!
    Jag & mannen min är nyförälskade på nytt, så ja livet för fam Bolin känns just nu helt underbart!

Ser också framemot vår lilla tjejfest! Ska bli kul!

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-18 21:48:07 följande:
    Oj oj oj... Det var inte illa !!
    Lägg ungarna vid kl 19 Sen så
    Nygift & nyförälskad!
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)