Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Växjöbabesen ;-)

Mamma Cia skrev 2008-06-24 22:33:50 följande:
    Sussie -- Ångrade du dig i sista sekund ?? Little -- Filip mår bättre, men har inte fått några provsvar ännu, hoppas på imon. men jag tror mer o mer på mjölken iaf. !
    Hoppas lille Filip blir bra snart, både förkylningen och lilla magen.

På tal om mage, så har Hilda varit typ förstoppad sen vi provade med lite välling Bajsade inte på ca 1 vecka. Så vi slutade med vällingen, får pröva lite längre fram. Men fick tipset att blanda messmör i ersättningen. Och ja, det hjälpte ju kan man säga Nyss så bajsade hon ner hela babysittern  
    Så det var ett bra tips, messmör
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-25 08:12:20 följande:
    Ja idag borde hon ringa med provsvaren. Synd jag missade en trevlig lekstund igår Men det kommer la fler. På fredag bär det av till Ikea med 2 barn, men det får ju gå !!
    Jag är ensam hela fredagen med alla 3 barnen, så jag hoppar nog ikea Å inte hade vi fått plats i 1 bil ändå Hade fått hyra minibuss

Idag är det ju sol (än så länge) så idag blir det Linnéparken
  • loveliva

Cia
    Hur är det med Filip? Fått några provsvar?

• loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-25 22:39:02 följande:
    Nä inte idag heller HAde tom kopplat om tel. för o inte missa nåt. Men hon ahr inte ringt.. Imon måste hon ju bara ringa. Men han har enl. vår våg hemma gått upp ett halv kilo sen förra onsdagen ?? Har kontrollvägt honom flera ggr. Verkar ju jättelustigt. Men han äter ingen mjölk längre o skriker inte om nätterna, men han bajsar ff jättekonstigt o det luktar ju hemskt !Igår natt sov han mella halv 10-3 o inatt mellan 11 o halv 5. Snacka om att man va klubbad då
    Får verkligen hoppas svaren kommer i morgon då! Inget är som väntans tider
    Bra att sovtiderna blir liiiite bättre då

Här är det lite spännande då Love somnade kl 17.30, helt slut efter att vi lekt hela em i Linnéparken Undra när han hade tänkt vakna inatt eller imorgon Fundersam
  • loveliva

Blääää här är Love jätte dålig, har kräkits i natt och nu hela morgonen Sov hela dagen igår och nu idag också. Så blir han inte bättre framåt eftermiddagen blir det nog sjukhuset

• loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-27 19:09:28 följande:
    Usch Love, nu liksom ??? Filips provsvar var inte klara, ringde idag. Men dom allmäna testerna var ok. Glutenprovet har vi inte fått ännu.Har varit en tur på Ikea idag o det avr ju tur för det har regnat hela tiden, skönt man missade det Imon ska vi lämna bort Isak till mormor o bara ha Filip hemma, hoppas Isak gillar det oxå.
    Ja, nu mitt i sommaren och varit lediga från dagis 1 månad. Men magsjuka får de visst ändå Han är piggare nu ikväll iaf, har tom trotsat lite
    Melker skulle ha åkt till mormor idag, men nu hade hon ingen lust med det pga smittrisken. Men S kom hem nu iaf, så nu tar jag ledigt från tvätten ett tag

Vad hittade du på ikea då? Mycket folk?
    Vi ska dit nästa vecka tänkte vi och köpa ny tvmöbel Och lite annat smått & gott som det alltid hamnar i kassen
  • loveliva
    Gucci1 skrev 2008-06-28 13:10:37 följande:
    Little: Fy vad läskigt med faxen! Jag blev såååå irriterad förut idag. Jag var på väg till min tränare med hästen och när jag ska svänga av 110-vägen så har det parkerat ett husvagnsekipage på avfarten. De hade tagit fram bord och stolar och dukade fram fika i godan ro. Så jag fick snirkla mig in framför och sen skymde de ju sikten när jag skulle över vägen, inte kul att ge sig ut med en hästtransport över en 110 väg när man inte ser om det kommer bilar. Vad tänkte de på? Eller de tänkte nog inte över huvud taget...
    De tänkte nog bara på sin fika
    Little skrev 2008-06-28 12:32:43 följande:
    När är det beräknat?Vet ni kön eller ska ta reda på?GRattis till Lyckat KUB!!Här har Anton ätit drygt ½ dl banangröt och druckit 20 ml välling!! Lycka!!nya bilder igen förrsten!! Johan ringde innan från jobbet, hans skulle faxa och då exploderade faxen! J flög baklänges och alla kom rusandes, håret på ärmarna är bortbränt.. han va aningen skakis, stackars liten!
    Fyyy vad otäckt! Förvånad Men som sagt tur att det gick bra, förutom bortbränt hår då...

Måste fråga vad är KUB?

Här var det dags för magsjukan i natt IGEN BLir tokig på detta snart. Vi börjar fundera på om det är något som inte står rätt till med Love, då han har magsjukan ofta Men det kanske små barn har?
  • loveliva
    Gucci- Vi hade gärna lekt, men i morgon ska jag träffa min barndomskompis. På tisdag skulle vi kunna, men då skulle ni till Tingsryd och bada. Och jag tror jag hoppar över det ensam med 3 barn Förvånad 

Little- Kul att Anton börja gilla välling & gröt Hilda älskar banangröten!!! Gapar JÄTTESTORT

Cia- Så ni vågade bjuda hem svärmor igen Hoppas det blir trevligare denna gången!
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-29 19:54:03 följande:
    Ja vi vågade det till slut, kändes liksom som det var dax. Man kan inte va sur i evigheter.MEn hon får sova i rummet jämte toan nu, skam vore väl om hon inte hann då ?
    Gucci1 skrev 2008-06-29 20:17:37 följande:
    Loveliva: Om det inte blir Tingsryd på tisdag så kan vi ju hitta på något! Sussie: Jag kan nog gå ut tidigast i slutet på juli, vi åker ju till Ungern om två veckor.
    Ja kan vi ju Om inte annat så vi ju kanske ses i lekparken?
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)