• Sandra Forslund

MESSMÖR..

MESSMÖR..Nån som gett sin lilla det, min son är 7 veckor? Jag funderar på att köpa och blanda i snuttens ersättning, han är fortfarande lite trög, bajsar själv, men det är inte rikigt som det ska tycker jag, han får kämpa för mycket! Men hur mycket har man i och hur ofta har man i det? När slutar man osv.. ?!?!?

• Svar på tråden MESSMÖR..
  • Mickis74

Vi hade ca en tsk i varje flaska....

• Paniksmurfen

Tror man kan ge det.. Innehåller ju inte direkt något konstigt.. Jag har gett min lilla ca en tsk vid ågra tillfällen då han verkar lite hård i magen nu..

• Mimmsi

Våran är 10 veckor och han får en tesked messmör varje morgon.
    Det är inget farligt med messmör bara dom inte får mer en 1 tesked varje dag,det är saltet som gör susen i bebisen.

• BlueYee

det finns inget salt i messör. Jag hittar då inte det på förpackningen....
    JAg hade i det på morgonen, för när man väl gett det så brukar det inte ta så länge innan dom bajsar. Om dom inte är väldigt tröga vill säga,,,,,,,

• Sandra Forslund
    BlueYee skrev 2008-05-26 13:58:03 följande:
    det finns inget salt i messör. Jag hittar då inte det på förpackningen....JAg hade i det på morgonen, för när man väl gett det så brukar det inte ta så länge innan dom bajsar. Om dom inte är väldigt tröga vill säga,,,,,,,
    Jo vassle innehåller väl salt, om det inte är avsaltat som det är i ersättningen.. Vet inte om man bör ge det, är lite osäker nu faktiskt :/
  • annelotion

min tjej är strax över tvåmånader....har gett messmör nästan hela tiden,ca en tsk om dagen.

Sandra Forslund skrev 2008-05-26 14:07:35 följande:
    Jo vassle innehåller väl salt, om det inte är avsaltat som det är i ersättningen.. Vet inte om man bör ge det, är lite osäker nu faktiskt :/
  • Sandra Forslund
    annelotion skrev 2008-05-26 14:09:49 följande:
    min tjej är strax över tvåmånader....har gett messmör nästan hela tiden,ca en tsk om dagen.Sandra Forslund skrev 2008-05-26 14:07:35 följande:
    Ja det är så olika, vissa ger, vissa inte, vet inte vad man ska göra, jag ska höra med BVC här i veckan..
  • BlueYee

Vassle, även vassla är en biprodukt från osttillverkning. När löpe enzymatiskt spjälkar de fettlösliga proteinerna kasein innesluts mjölkfettet. Det som då blir kvar av mjölken kallas vassle. Det mesta av mjölken består av vatten, och därför utgörs nästan allt innehåll i vasslen av vatten, men där finns även vattenlösliga ämnen som mjölksocker och mjölksyra.

Vid tillverkning av messmör och mesost indunstas (kokas) vassle, grädde och mjölk ihop.

Så inget salt alltså:)

• Mimmsi

Messmör är laddat med protein, kolhydrater, vitaminer och mineraler.
    Mineraler = salter

Svar på tråden MESSMÖR..