• Muslimah

Jag har svårt att hitta en väldigt LJUS foundation!

Finns det någon som vet en bra, och väldigt ljus foundation? Jag är väldigt blek.

Jag har för tillfället Nivea's IDEAL FINISH foundation. Och den ljusaste är för mörk. Jag måste smeta på i hela ansiktet för att det ska bli jämt, och jag behöver INTE foundation i hela ansiktet egentligen...

Vet någon en bra, ganska billig och framförallt LJUS foundation? Vore så glad om jag fick lite råd.

KRAM =)

• Svar på tråden Jag har svårt att hitta en väldigt LJUS foundation!
  • bits

Har du tittat pa de lite "finare" och dyrare markena? Alltsa Shiseido, Kanebo, Lancome, FACE, Make Up Store, Joe Blasco, etc?

De brukar ha ett lite storre utbud, det maste ju finnas ljusare foundations eftersom manfa fotomodeller ar vita som papper.

Ga till nagon parfymaffar med lite dyrare marken sa kanske du hittar nagot.

• Mcmajjsan

Make up store!!!!
    Jag är inte ljus, utan BLEK och deras är perfekt!

• Muslimah
    bits skrev 2008-05-25 14:12:43 följande:
    Har du tittat pa de lite "finare" och dyrare markena? Alltsa Shiseido, Kanebo, Lancome, FACE, Make Up Store, Joe Blasco, etc?De brukar ha ett lite storre utbud, det maste ju finnas ljusare foundations eftersom manfa fotomodeller ar vita som papper.Ga till nagon parfymaffar med lite dyrare marken sa kanske du hittar nagot.
    Ja, jag får nog göra det faktiskt. Hade ju helst velat ha en lite billigare, jag har inte världens bästa ekonomi (är student) och hade gärna sett mig själv med en billigare foundation i shoppingbagen!

Men tack ändå får väl kika i dyrare affärer!
  • Tet

Maybellines Wonder Finish 008 är suverän & på den står det speciellt att den är för extra ljushyade..
    jag har prövat massor med foundations men detta är bästa budgetalternativet hittills.

En del foundations" lägger sig ju i porerna" när dom blir för ljusa och man ser då prickig ut:men inte med Maybellines. Ibland lyckas det; billigt & toppenbra!

• Muslimah
    Mcmajjsan skrev 2008-05-25 14:13:39 följande:
    Make up store!!!!Jag är inte ljus, utan BLEK och deras är perfekt!
    Ja, det är väl så för mig med. Inte ljus, men möjligen blek hur mkt kostar den? Vad har du för hy annars?

Är den mycket täckande? Eller bara lite?
  • Mcmajjsan

make up stores kostar 230 och håller utan prob i ett halvår vid varje dag användning. Så det är värt det!

Muslimah skrev 2008-05-25 14:14:04 följande:
    Ja, jag får nog göra det faktiskt. Hade ju helst velat ha en lite billigare, jag har inte världens bästa ekonomi (är student) och hade gärna sett mig själv med en billigare foundation i shoppingbagen!Men tack ändå får väl kika i dyrare affärer!
  • Muslimah
    Mcmajjsan skrev 2008-05-25 14:15:56 följande:
    make up stores kostar 230 och håller utan prob i ett halvår vid varje dag användning. Så det är värt det!
    Oj, wow! Låter kanonbra! Vad heter den? Eller har de bara en foundation? Berätta mer! Vilket nummer har du? (Allmän fråga)
  • Mcmajjsan

Dom har den både med och utan olja. Jag har väldigt oljig hud så den utan olja är perfekt. Lääger sig aldrig i lager och bilder inte fläckar. Väldigt dryg och du kan till och med blanda ut den med lite ansiktskräm om du är torr men vill ha foundatin utan "skorpor"

Svar på tråden Jag har svårt att hitta en väldigt LJUS foundation!