• Muslimah

Jag har svårt att hitta en väldigt LJUS foundation!

Finns det någon som vet en bra, och väldigt ljus foundation? Jag är väldigt blek.

Jag har för tillfället Nivea's IDEAL FINISH foundation. Och den ljusaste är för mörk. Jag måste smeta på i hela ansiktet för att det ska bli jämt, och jag behöver INTE foundation i hela ansiktet egentligen...

Vet någon en bra, ganska billig och framförallt LJUS foundation? Vore så glad om jag fick lite råd.

KRAM =)

• Svar på tråden Jag har svårt att hitta en väldigt LJUS foundation!
  • Muslimah
    Lejonberg skrev 2008-05-25 14:21:37 följande:
    Om du letar bland budjetvänligare märken kan du leta efter färger som kallas "translucent" de brukar vara ljusa.
    Tack för tipset kära du
  • Fru U

Jag tycker borsten/penslen som är till foundation är bättre än duttarna. Det blir ett jämnare underlag (och inte lika tjockt)

Live and let live
  • Mcmajjsan

mer röd, fast denna den täcker även "blånader", mamma min har sådan hy och använder samma. Den täcker faktiskt det mesta men det ser ändå ut som "sin egen" hy. Väldigt tunt lager och du får bort alla färgskiftningar (speciellt kring ögonen när du har påsar och små blodkärl)

Muslimah skrev 2008-05-25 14:21:49 följande:
    Fru U skrev 2008-05-25 14:20:04 följande:
    Hmm. Jag känner nog också att jag är LITE blåaktig i hyn. Inte mycket. Är du också det Mcmajjsan?
  • Fru U

MUS concealer är jättebra. Speciellt den som är med tre olika färger så man kan blanda till exakt så det  passar ens egen hy

Live and let live
  • stenkul

Mary Kay har foundation som är väldigt ljusa

• apache

YSL har en mycket ljus,dock inte billig....

• Muslimah

Men vad kostar Mary Kays foundation, ungefär? Någon som vet? Och vad heter den? Det brukar ju finnas flera olika!

TACK ALLIHOPA! Gud vad glad jag är för alla vänliga själar som svarar och hjälper till så hjärtligt

• SatuSv

Jag köpte foundation från MAC, o den var är jätte ljus...men så ljus ville jag inte ha eftersom att jag inte är så blek,men hon som sålde den till mig sa att det är den jag ska ha :-/

• Jennnyn

Jag använder Lancôme Adaptive i deras ljusaste nyans under vintern, då jag är väääldigt blek Sommartid använder jag den näst ljusaste nyansen. Lancômes produkter är ganska dyra, tror att min foundation kostar runt 300 kr, men den är dryyyyyg.... räcker gott och väl ett halvår. Ofta tjänar man faktiskt på att köpa en lite dyrare produkt, då de faktiskt räcker längre och är drygare.

• luzorsus

mae up store har väldigt ljusa, visst kostar de 250 spänn men är dryga med pump.

• Muslimah

Gissa vem som har shoppat smink

Den ljusaste från Make up store!

+ en cover all mix!

510;- ... DUGA!

Har inte provat än. Får bli antingen senare eller imorgon! WIE WIE

• Mcmajjsan

yeaj! =)
    Hoppas verkligen du är lika nöjd med den som jag... uppdatera efter sminkning :D

Muslimah skrev 2008-05-26 21:22:06 följande:
    Gissa vem som har shoppat smink Den ljusaste från Make up store!+ en cover all mix!510;- ... DUGA!Har inte provat än. Får bli antingen senare eller imorgon! WIE WIE
  • Muslimah

Okej. Nu har jag sminkat mig.

Jag måste säga att färgen är perfekt! Men inte riktigt konsistensen på foundationen. Den är så rinnig, liksom. Är inte så van vid en sån vattnig foundation. Jag gillar också lite mer täckande foundations, denna var inte så täckande även fast jag använde concealer (MUS) under på en del områden.

Jag använde faktiskt en av mina gamla foundations över Make-up stores... inte mycket, men lite. För jag kände lite att jag saknade den. Så synd att den inte finns i ljusare nyans.

Men jag tycjer ändå MUS foundation var bra! Inte världsbäst. Men bra! Concealern var bra också!

Färgen var helt perfekt. Precis min hudton. Matchat perfeeekt verkligen

• Muslimah

Okej. Nu har jag sminkat mig.

Jag måste säga att färgen är perfekt! Men inte riktigt konsistensen på foundationen. Den är så rinnig, liksom. Är inte så van vid en sån vattnig foundation. Jag gillar också lite mer täckande foundations, denna var inte så täckande även fast jag använde concealer (MUS) under på en del områden.

Jag använde faktiskt en av mina gamla foundations över Make-up stores... inte mycket, men lite. För jag kände lite att jag saknade den. Så synd att den inte finns i ljusare nyans.

Men jag tycjer ändå MUS foundation var bra! Inte världsbäst. Men bra! Concealern var bra också!

Färgen var helt perfekt. Precis min hudton. Matchat perfeeekt verkligen

• Litetdahl

Jag har väldigt väldigt ljus hy (bilder finns i mitt galleri) och använder ibland den ljusaste nyansen av Lumene Hydra drops foundation. Den är anpassad för normal-torr hy och är inte så täckande, om du är ute efter ett mer naturligt resultat.

Jättebra och passar min hy perfekt!!

• Litetdahl

Såg nu att du redan hade hittat din foundation.... Lycka till iallafall!

• Mcmajjsan

Synd att du inte gillade konsistensen. Det är den jag gillar bäst :D

Men hoppas du är nöjd iaf :D

Muslimah skrev 2008-05-27 14:43:00 följande:
    Okej. Nu har jag sminkat mig.Jag måste säga att färgen är perfekt! Men inte riktigt konsistensen på foundationen. Den är så rinnig, liksom. Är inte så van vid en sån vattnig foundation. Jag gillar också lite mer täckande foundations, denna var inte så täckande även fast jag använde concealer (MUS) under på en del områden.Jag använde faktiskt en av mina gamla foundations över Make-up stores... inte mycket, men lite. För jag kände lite att jag saknade den. Så synd att den inte finns i ljusare nyans. Men jag tycjer ändå MUS foundation var bra! Inte världsbäst. Men bra! Concealern var bra också!Färgen var helt perfekt. Precis min hudton. Matchat perfeeekt verkligen
  • Surfinia

Den där ska jag testa. Var in i ditt galleri och du såg ljus ut. Så den ska nog passa mig.

Litetdahl skrev 2008-05-27 14:52:12 följande:
    Jag har väldigt väldigt ljus hy (bilder finns i mitt galleri) och använder ibland den ljusaste nyansen av Lumene Hydra drops foundation. Den är anpassad för normal-torr hy och är inte så täckande, om du är ute efter ett mer naturligt resultat.Jättebra och passar min hy perfekt!!
Svar på tråden Jag har svårt att hitta en väldigt LJUS foundation!