Inlägg från: villervallan |Visa alla inlägg
  • villervallan

Äggallergi?

Jag misstänker att min 9-månaders dotter har äggallergi.

Hon åt äggröra idag och kräktes tre timmar senare.

Sist hon åt ägg var på påskdagen, då kräktes hon också efter några timmar.

Tänker ta kontakt med bvc imorgon, ville bara höra om några här också har barn med äggallergi, hur det har yttrat sig, om det växt bort...?

• Svar på tråden Äggallergi?
  • villervallan

Lejån: När jag tänker efter har ju våran tjej ätit pasta med ägg i... så hennes form av allergi kanske också är mild som din tjejs. Du skrev att allergi mot ägg också ofta medför allergi mot något annat, har din flicka någon annan allergi?

Knoppen79: Stackars er, jag lider med er. Vilken superjobbig allergi. Tänk att det kan yttra sig så olika.

• villervallan

Neko: Hur yttrar det sig för dig om du äter ägg? Är du superallergisk och kan inte ens äta något där det står "spår av ägg"?

• villervallan

Pratade just med min mamma och en granne. Mamma sa att det är så mycket protein i ägg att det kan bli för mycket för en bebis. Grannen sa att det är vanligt med äggallergi hos de små men att det växer bort.
    Det lät ju ganska betryggande. Men ska ändå ring bvc och be att få komma på utredning.
    Grabben på 3,5 år har haft mjölkproteinallergi, men det har redan växt bort på honom. Hoppas det blir så för lilltjejen med.

Svar på tråden Äggallergi?