• Champagne

Elak handledare

Jag har varit i din situation, och mitt råd till dig är att du måste prata med nån du har förtroende för, tex en annan personal på avdelningen, chefen eller din kliniska adjunkt/studieansvarig och be att få byta handledare. Jag gjorde så, och det ångrar jag inte.

Stå på dig!! Det är DIN utbildning och DIN framtid det handlar om!

• Champagne

Tvärtom mot vad jag trodde, så blev faktiskt handledaren lättad. Hon ville inte ha nån elev och var sur och tvär bara för att hon hade fått mig som elev . Så vi blev nöjda båda två!

jag fick reda på att hon inte mådde så bra (varför tar man henne som handledare då?), och när jag träffar henne idag flera år senare, så är hon världens raraste.

Ta tag i det så fort som  möjligt, eftersom du riskerar att missa värdefull tid på din praktik. Du kommer aldrig att ångra dig om du byter handledare, men du kommer att ångra dig om du inte gör det .

• Champagne
    Anonym (Ledsen) skrev 2008-05-26 22:16:04 följande:
    Tack alla för goa råd! Jag har laddat batterierna ett par dagar nu, och har bestämt mej för att sätta henne på plats! Hon har ju faktiskt ingen rätt att behandla mig så.
    Bra!!  Hoppas att det blir en förbättring eller att du får byta handledare!!
Svar på tråden Elak handledare