• Tésan

Raggare Del 6

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Bellan85 - Pontiac Le Mans -65
    Kvastilda59 - Cadillac Coupé De ville -59
    Lady1nblack - Chevrolet Caprice sedan -78 (,HGW -91)
    prinsessa05 - Chevrolet Impala - 58
    Pinup Car Cruiser - Lincoln Premier -57, Buick Roadmaster-50 & Cadillac Coupé De Ville -63
    Kissekattmamman - Cadillac De Ville -70 en cabbe...
    ullabella84- pontiac boneville -65
    TeLoo- Shelby Cobra -69
    Plumpa - Oldsmobile 98 -68
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    Zchimla: El Camino-69
    xandra84: Pontiac Bonneville -66
    xxxx: Dodge Coronet 440 -66
    AC 76- Lincoln Continental Mark 4-74
    Tesan81 Plymouth valiant cab -75 och Opel rekord (olympia) -63
    Moparwoman - Dodge Dart GTS -69
    Tessisen - Ford Fairline -66
    tinis77 - Ford Fairlane -57
    Alexxia - Chevrolet Malibu -76 hgv
    cadillcacbabe - cadillac cup deville -59
    Pappa Mattias - Lincoln capri special -54, Hot-rod bygge.
    svarta malin - Ford Custom 300-59,Ford Customline-54 under ombyggnad
    Hanya72- Camaro -74
    Benny79 - Ford Galaxy -61
    RosiePosie - Humber Hawk Saloon -53
    annis41 - Dodge Polara -68
    qaz - Chevrolet Impala-60
    MissMio - Cheva Astro-92, Dodge Dart-75 och Cheif Cherokee-77 (två sista e väl egentligen gubbens...)

Länkar:

Kläder till lill*n:
    www.evilout.se/

Summer on wheels:
    www.summeronwheels.com/

Ballsta Räägers,klubben jag hänger runt med:
    web.telia.com/~u60204486/Allframe.html

Även denna ibland:
    www.streetrulers.se/

HotRodDadys ställe:
    www.honkytonk.org/index.php

Länk från Lola Jämtland:
    www.sivletto.com

MsRahkonen klubb som hon hänger runt med!
    www.eastcoastersroselaw.se/

Ett måste för alla raggare:
    www.raggarportalen.se/

en annan "chat" sida
    www.hotrod.se

Första delen av våran tråd! :
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m17618699.html

Andra delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20758098.html

Tredje delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m23898141.html

Fjärde delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m27038896.html

Femte delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m29951010.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 13:58
    Dags för lite uppdatering

En kul sida där man kan köpa roliga saker:
    www.raggarprylar.se

Gjorde en ny tråd också! Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

• Svar på tråden Raggare Del 6
  • Niillis

tycker lite synd om mina älsklingar katterna som kommer vara ifrån husse och matte så länge... men svärföräldrarna får komma hit o gosa med dem lite om dagen :D..
    hoppas bilen går bra nu när vi hållt på med den i ett halvår :O

• mjukisvicki
    Ullis69 skrev 2008-06-30 21:44:29 följande:
    Jättegärna!!! Synd jag inte frågat här då. Har haft en tråd om det sen förra veckan men fick inte så mkt matnyttigt rakt av precis. Vill så gärna veta ställen där man bara kan gå in o beställa o vara säker på att de vet o kan.... (Har haft diagnosen sen sept o inte riktigt förlikat mig + att jag HATAR att vara t besvär... Ingen bra kombination precis...)De jag har kollat på är Venezia (tror jag det stavas, vid E18 o Sala rondellen) Wok and go på Erikslund (Jula omr) + Tacobaren där uppe. La Scala (ovan på Jula) skulle fixa nått men hade dålig koll (har frågat för vi brukar oftast äta där) o det känns sådär... Både osäkert o kan ta tid är jag rädd. Sen är ju McD, Max o BK ganska säkra kort så jag tänkte ta till dem om det kniper rejält.Överös mig Både sånt som är bra inför helgen o för övrigt, är ju t Västerås emellanåt.Är du gluten med eller....Lite halvt färdigpackad nu, sprungit som en tätting sen minstingen somnat.. Undrar om sambon e de me, på både det ena o andra viset, han e nämligen på firmafest så här i "mycket att göra tider". Lovade skjutsa honom o kollegan t jobbet i morrn så de kunde slappna av lite o inte behöva tänka på procenten (lite plåster på såren för min bikiniurflippning )
    uteställen är jag inte så jätte duktig på. men milles har du ju alltid men tror inte han har glutenfritt.
    om du vill handla till husvagenen så har ica maxi på erikslund en del har jag sett.
    är inte gluten själv men kompis som är. ska fråga henne lite mer noggrant om uteställen i stan.
  • yossis

Imorrn åker vi !
    Idag ska jag städa husvagnen så den är fräch & fin. Sambon & svågerna ska fortsätta skruva bil idag (Bröderna Backlund syndromet *s*) sen är det bara att packa som är kvar att göra ikväll.

Ullis69: Hur går det för er ?
    Har S börjar misstänka något ?

• SandraEdin

Oj oj, nu är det verkligen inte långt kvar och som det ser ut i tidningarna kommer det vara KANON väder (som nästan alltid när det är PM) UNDERBART

• Oneleg Jämtland

Skriver ett inlägg här mitt i tråden:

Någon som vet vart man kan beställa bowling skjortor? Sådana som Charlie i "2 and a half men" oftast har.

Har tittat på Sivletto men inte hittat någon som jag tycker skulle passa.

När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • SandraEdin
    Svar på #305
    Oneleg Jämtland skrev 2008-07-01 09:58:19 följande:
    Skriver ett inlägg här mitt i tråden:Någon som vet vart man kan beställa bowling skjortor? Sådana som Charlie i "2 and a half men" oftast har. Har tittat på Sivletto men inte hittat någon som jag tycker skulle passa.
    jag har en massa hemsidor på lager med fräna skjortor. men vill du beställa från just Sverige eller går det bra med USA också?
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-07-01 09:29:17 följande:
    Imorrn åker vi ! Idag ska jag städa husvagnen så den är fräch & fin. Sambon & svågerna ska fortsätta skruva bil idag (Bröderna Backlund syndromet *s*) sen är det bara att packa som är kvar att göra ikväll. Ullis69: Hur går det för er ? Har S börjar misstänka något ?
    Jaha ja, e bröderna brothers välplanerade igen Vilka blir ni alla förersten, glömde fråga här om kvällen... (Blev det några "kaniner" t bäbben?) O hur många vagnar? Svåger tror han åker redan idag men vi får se. Hoppas campingen håller det de lovat nu! Här har det oxå skruvats en del, laddningen var inte som den skulle uppäcktes det i lördags. O efter en del bytande o pillande (o omställande såklart) så blev det helt plötsligt svårstartat när den gått ett tag, värme el startmotor e frågan Oskyldig. Det är liiiite skeptiskt nu men vi kör på som planerat (med en xtra startmotor i bagaget)... Inga misstankar, ännu.....
    mjukisvicki skrev 2008-07-01 08:41:06 följande:
    uteställen är jag inte så jätte duktig på. men milles har du ju alltid men tror inte han har glutenfritt.om du vill handla till husvagenen så har ica maxi på erikslund en del har jag sett. är inte gluten själv men kompis som är. ska fråga henne lite mer noggrant om uteställen i stan.
    Båda Maxi får leveranser från det glutenfria bageriet i V-ås ngra ggr/v så till nån av dem åker jag alltid o kollar när vi är ner + att de har större utbud för övrigt än Maxi i Borlänge o Falun. Har varit  o kikat efter själva bageriet med men irrade mest omkring. Gör kanske nytt försök i veckan då sambon e med, han hittar nästan överallt verkar det,efter att ha lappat gator o lagt trottoarer hos er i 5 år.
    Oneleg Jämtland skrev 2008-07-01 09:58:19 följande:
    Skriver ett inlägg här mitt i tråden:Någon som vet vart man kan beställa bowling skjortor? Sådana som Charlie i "2 and a half men" oftast har. Har tittat på Sivletto men inte hittat någon som jag tycker skulle passa.
    Är inte riktigt säker på vilka skjortor, trots att jag ser det emellanåt...Oskyldig men kolla på caltex.se smasskye.com polarbear.se hepcat.se
    är lite olika vad folk menar med just bowlingskjorta har jag upptäckt... Hoppas du hittar nått

O SandraEdin, kanonvädrer verkar vara rätt ord. Har varit "orolig" för kallfronten länge o så vänder det så lägligt. Sååå härligt!
  • SandraEdin
    Svar på #308
    Ullis69 skrev 2008-07-01 12:10:54 följande:
    Är inte riktigt säker på vilka skjortor, trots att jag ser det emellanåt... men kolla på caltex.se smasskye.com polarbear.se hepcat.seär lite olika vad folk menar med just bowlingskjorta har jag upptäckt... Hoppas du hittar nått O SandraEdin, kanonvädrer verkar vara rätt ord. Har varit "orolig" för kallfronten länge o så vänder det så lägligt. Sååå härligt!
    Ja jag med. Har varit mindre bra väder sen midsommar. Men vi får hoppas att Kjelle har på sig sina stövlar så slipper vi regnet iaf ;)
Svar på tråden Raggare Del 6