• Tésan

Raggare Del 6

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Bellan85 - Pontiac Le Mans -65
    Kvastilda59 - Cadillac Coupé De ville -59
    Lady1nblack - Chevrolet Caprice sedan -78 (,HGW -91)
    prinsessa05 - Chevrolet Impala - 58
    Pinup Car Cruiser - Lincoln Premier -57, Buick Roadmaster-50 & Cadillac Coupé De Ville -63
    Kissekattmamman - Cadillac De Ville -70 en cabbe...
    ullabella84- pontiac boneville -65
    TeLoo- Shelby Cobra -69
    Plumpa - Oldsmobile 98 -68
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    Zchimla: El Camino-69
    xandra84: Pontiac Bonneville -66
    xxxx: Dodge Coronet 440 -66
    AC 76- Lincoln Continental Mark 4-74
    Tesan81 Plymouth valiant cab -75 och Opel rekord (olympia) -63
    Moparwoman - Dodge Dart GTS -69
    Tessisen - Ford Fairline -66
    tinis77 - Ford Fairlane -57
    Alexxia - Chevrolet Malibu -76 hgv
    cadillcacbabe - cadillac cup deville -59
    Pappa Mattias - Lincoln capri special -54, Hot-rod bygge.
    svarta malin - Ford Custom 300-59,Ford Customline-54 under ombyggnad
    Hanya72- Camaro -74
    Benny79 - Ford Galaxy -61
    RosiePosie - Humber Hawk Saloon -53
    annis41 - Dodge Polara -68
    qaz - Chevrolet Impala-60
    MissMio - Cheva Astro-92, Dodge Dart-75 och Cheif Cherokee-77 (två sista e väl egentligen gubbens...)

Länkar:

Kläder till lill*n:
    www.evilout.se/

Summer on wheels:
    www.summeronwheels.com/

Ballsta Räägers,klubben jag hänger runt med:
    web.telia.com/~u60204486/Allframe.html

Även denna ibland:
    www.streetrulers.se/

HotRodDadys ställe:
    www.honkytonk.org/index.php

Länk från Lola Jämtland:
    www.sivletto.com

MsRahkonen klubb som hon hänger runt med!
    www.eastcoastersroselaw.se/

Ett måste för alla raggare:
    www.raggarportalen.se/

en annan "chat" sida
    www.hotrod.se

Första delen av våran tråd! :
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m17618699.html

Andra delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20758098.html

Tredje delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m23898141.html

Fjärde delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m27038896.html

Femte delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m29951010.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 13:58
    Dags för lite uppdatering

En kul sida där man kan köpa roliga saker:
    www.raggarprylar.se

Gjorde en ny tråd också! Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

• Svar på tråden Raggare Del 6
  • yossis

Ullis69: Vi kommer med våran vagn (jag, M & T, ev. P & en kompis till henne) sen kommer K med Corvetten & hans syster med sambo upp på torsdagen med egen vagn.
    Blev inga "kaniner" till bebben, tyvärr bättre lycka nästa gång.

Nu ska vi luncha sen är det städa husvagn som gäller för min del, sen ska det packas.

• AlexandraK

Nu börjar det bli lite stirrigt här med! Jag o tjejkompisen är lite ledsna för att vi inte kan ta med lika mycket saker/kläder som förra året då vi körde herrgårdsvagnen. "Ta nu INTE 15 par skor med dig" tjatar min söta man.

Nytt tält och campingset är inhandlat.

Bara jag som börjar få resfeber?!

• SandraEdin
    Svar på #312
    AlexandraK skrev 2008-07-01 14:11:00 följande:
    Nu börjar det bli lite stirrigt här med! Jag o tjejkompisen är lite ledsna för att vi inte kan ta med lika mycket saker/kläder som förra året då vi körde herrgårdsvagnen. "Ta nu INTE 15 par skor med dig" tjatar min söta man. Nytt tält och campingset är inhandlat. Bara jag som börjar få resfeber?!
    Jag har GRYMT mkt resfeber pga SJ! Själv ska jag åka tåg till Västerås och SJ ringde igår och de hade ändrat lite med biljetterna hem så jag skulle hämta ut de nya idag men de gick inte. Sicken tur att jag inte stod där på torsdags morgon utan biljetter då.

Suck och blä för SJ!
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-07-01 13:34:58 följande:
    Ullis69: Vi kommer med våran vagn (jag, M & T, ev. P & en kompis till henne) sen kommer K med Corvetten & hans syster med sambo upp på torsdagen med egen vagn. Blev inga "kaniner" till bebben, tyvärr bättre lycka nästa gång. Nu ska vi luncha sen är det städa husvagn som gäller för min del, sen ska det packas.
    Inga Dräckebor alltså? Hade hört nått sånt... Synd på kaninerna, går fler tåg hoppas vi. Svåger e så gott som på väg, han har packat ALLT, ville tom ha med ett vanligt kylskåp men då sa tjejen stopp o en frys åt mitt bröd men då sa jag STOPP... De e ju sååå bra att ha grejer med OM nån skulle behöva Oskyldig 
    SandraEdin skrev 2008-07-01 13:22:31 följande:
    Svar på #308 Ja jag med. Har varit mindre bra väder sen midsommar. Men vi får hoppas att Kjelle har på sig sina stövlar så slipper vi regnet iaf ;)

Jag har då stövlar med utifall (även om jag inte steppar runt i dem )... Annars regnar det garanterat... O Kjelles stövlar sitter nog på, iaf om han ff är delaktig, skulle ju lägga ner efter ifjol hette det ju.

Tack för länkarna, kul med nya, ska kollas efter helgen för innan har jag inte tid
    Synd med strul!!! Hoppas det löser sig snabbt!

AlexandraK skrev 2008-07-01 14:11:00 följande:
    Nu börjar det bli lite stirrigt här med! Jag o tjejkompisen är lite ledsna för att vi inte kan ta med lika mycket saker/kläder som förra året då vi körde herrgårdsvagnen. "Ta nu INTE 15 par skor med dig" tjatar min söta man. Nytt tält och campingset är inhandlat. Bara jag som börjar få resfeber?!
    Tänk att de där karlarna aldrig lär sig vad vi tjejer verkligen behöver ha med oss
    Har själv gott om utrymme i husvagnen men måste erkänna att typ 3/4 av grejerna e mina. Menar, hur ska man veta vad man är sugen att ha på sig en dag t en annan

Har nog haft sviter av resfeber i nån dag, börjar ana ordning o reda så det börjar gå över... Har nog mer "lämna iväg barnen feber" nu, jobbigt att göra men oj så skönt när det är gjort. Lilltösen har just "genomskådat" oss o e inte alltid pigg på att lämnas o 11åringen e surare än en citron. "Kommer säkerligen inte att få följa förren jag har körkort så jag kan köra åt er" surar hon. Jag kontrar med att andra föräldrar åker utomlands i 1-2v själva, då kan hon väl unna oss en långhelg... Men är "rädd" för att hon kommer att åka ner med kompisar låångt före körkortet, utan oss, för det gjorde jag *svälj*
  • FH Mamma

Jag är inte raggare men jag tyckte det var helt ok att åka med en raggarbil till Lysekil midsommarhelgen.

• AlexandraK
    Ullis69 skrev 2008-07-01 16:10:19 följande:
    Tänk att de där karlarna aldrig lär sig vad vi tjejer verkligen behöver ha med oss Har själv gott om utrymme i husvagnen men måste erkänna att typ 3/4 av grejerna e mina. Menar, hur ska man veta vad man är sugen att ha på sig en dag t en annanHar nog haft sviter av resfeber i nån dag, börjar ana ordning o reda så det börjar gå över... Har nog mer "lämna iväg barnen feber" nu, jobbigt att göra men oj så skönt när det är gjort. Lilltösen har just "genomskådat" oss o e inte alltid pigg på att lämnas o 11åringen e surare än en citron. "Kommer säkerligen inte att få följa förren jag har körkort så jag kan köra åt er" surar hon. Jag kontrar med att andra föräldrar åker utomlands i 1-2v själva, då kan hon väl unna oss en långhelg... Men är "rädd" för att hon kommer att åka ner med kompisar låångt före körkortet, utan oss, för det gjorde jag *svälj*
    Åhh. Eller hur. Dom kan ju klara sig med två t-shirtat, två kallingar & två par strumpor. Men så är det inte för oss! Men du har ju turen att kunna packa en husvagn full!

Naaaw. Stackars tjejer. Men som du säger till dom: En långhelg är ju inte farligt jämfört med vad andra föräldrar kan hitta på... Och dom får ju säkert fina presenter därifrån!
    Förstår att du är lite orolig om dom sticker till power meet i ung ålder.

Min schäfer sneglar konstigt på mig nu när jag packar. Han VET att vi är på väg någonstans... Frågan är ju om han får följa med... Men "tyvärr" inte. Men han kommer ha det sååå bra med mormor här hemma!
  • yossis

Ullis69: Inga Dräckebor i år, M jobbar & T får väl ha barnen. Se om F kommer ner med sin Impala en dag men den är inte besiktad så just nu ser det inte ut som dom kommer ner alls i år.
    Jasså S har genomskådat er, nu har ni det hett om öronen med andra ord du får muta dom med nått fint "raggar" plagg eller något annat. Bröderna håller på att fixa det sista sen ska dom sänka ner henne & vaxa *kors i taket* sen får vi se om det blir något mer innan vi åker. Jag har iaf städat ur husvagnen så nu lucktar den gott igen + att jag nästan tvättat klart.

• Circus Larsson

Fyy vad avundsjuk jag är på er Ledsen

ser inte ut som att vi kommer ner, det ska ju gasas så väldigt varje gång och denna gång så var inte drivern den bästa, 3.e kopplingen på ett år!
    SUCK när ska dom lära sig?!

Fast imorgon ska vi ju allafall ut  på lite kul med barnen, Orsa Björnpark!!!
    Fast det ersätter inte Power Meet Gråter

• yossis
    Circus Larsson skrev 2008-07-01 17:14:54 följande:
    Fyy vad avundsjuk jag är på er ser inte ut som att vi kommer ner, det ska ju gasas så väldigt varje gång och denna gång så var inte drivern den bästa, 3.e kopplingen på ett år!
    SUCK när ska dom lära sig?!
    Fast imorgon ska vi ju allafall ut  på lite kul med barnen, Orsa Björnpark!!!
    Fast det ersätter inte Power Meet
    Va trist, antar att det inte är så kul att åka vanlig bil ner bara för att gå på fältet & titta heller. Barnen lär ju stor digga björnparken iaf, det gjorde jag när jag var liten.
Svar på tråden Raggare Del 6