Inlägg från: bullen07 |Visa alla inlägg
  • bullen07

Varför gnyr han när jag ammar...

Har en 4 veckors son som senaste tiden börjat gny och skrika då jag ammar honom. Amningen fungerade bra från början och han växer bra. Men nu börjar det bli ganska jobbigt för varje amning slutar med skrik och gråt...

Han äter, men efter ett tag börjar han gny och tillslut skrika. Han slutar skrika när jag tar upp honom och lägger honom över axeln eller på bröstet, men fortsätter att ge teckan på att han vill ha mera mat. Gapar, söker, snuttar osv... Om jag då lägger honom till bröstet igen tar han kanske två sugtag och sen börjar han gny och tillslut skrika igen. Sen fortsätter det så...

Vet inte vad detta beror på, men det känns jättejobbigt och jag vet inte hur jag ska hantera det. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Varför gnyr han när jag ammar...
  • bullen07

Tack för svaren, fast tyvärr är det nog inte det det beror på. Har haft väldigt mycket mjölk hela tiden (första veckan kom det till och med för fort och för mycket för honom, fast detta har stabiliserats nu). Jag kan se att han har massa mjölk i munnen när han släpper bröstet och det "svämmar över" ibland också (fast detta verkar han inte bry sig om längre).

Har testat att ge honom andra bröstet istället eftersom jag fick tipset att den feta mjölken som kommer mot slutet är svårare att suga ut och jag tänkte att det kanske var det han blev frustrerad över. Men det blev samma resultat ändå.

• bullen07

Ska nog testa knepet med nappen. Faktiskt så tystnade han och somnade tidigare idag när han fick den istället...

Svar på tråden Varför gnyr han när jag ammar...