• I sa

    Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???

    Hej!
    Jag är gravid i v 14+2. Har inte fått vara iväg på VUL bara inskrivning. Väntar på att få göra UL 17 juni. Mina symtom avtog för ett par veckor sedan. Har mått illa vissa kvällar innan. Och brösten ömmade i början. Men allt är borta. Klämmer och känner på magen om jag ska känna nått. Men neeeeej. Känns bara som jag fått massa fett på magen och att den är lite mer svälld och hård på kvällarna. Annars känns den tom? Någon mer som har så? Eller är de ingen beis där inne? Jag har inte haft någon blödning eller så.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-26 21:47
    Det måste vara så=)) Har du varit iväg på nått VUL och sett att det är nått i magen?

  • Svar på tråden Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???
  • I sa
    Svar på #1
    Det måste vara så=)) Har du varit iväg på nått VUL och sett att det är nått i magen?
  • Längtar efter Liten

    Nä inget alls, gör som dig o väntar på UL den 30/6, känns som en evighet dit!!!
    Och jag sa senast idag att jag undrar om jag verkligen är gravid... Har mått pyton som bara den men nu e det som bortblåst o inga symptom alls...


    *Snart är vi fyra*
  • I sa
    Svar på #3
    Jag tycker att det är skit konstigt. har ringt och frågat om jag får komma på VUL, men neeej! Man vill veta om det är nått eller inte. Tycker det är märkligt. Har du hört efter?
  • Agnes och Ville

    Så hade jag också en period och det var ingen fara. Men om ni är oroliga så tag kontakt med er BM och be att får göra ett vul eller en läkarundersökning.

  • gulis79

    Kände mig precis som ni gör är nu i vecka 17 och varit på UL idag.Allt var bra. Men visst var det otäckt när man mådde bra och inte kände något, man trodde att man inbillat sig dom där strecken på stickan några veckor innan! Allt går nog bra!

  • atena100

    Jag väntar på inskrivningen hos bm. Ska dit 5/6. Fredag för 2 v sedan gjorde jag ett vul. Såg ett hjärta som pickade med 120 slag.
    Men nu, ooo, jag vet inte om jag inbillar eller inte. Men i går söndag tyckte jag plötsligt att det inte gjorde lika ont i brösten som tidigare o inte spände över magen som det gjort. Nu känns magen lite smått sladdrig o brösten lite "slappare"
    usch, va nojjig man är..men man har läst endel om ma här o så. Att sett ett hjärta i ca v7 o sen nån vecka efter dött, fast kanske inte upptäckt det förrän ca v14.....

  • Längtar efter Liten

    E egentligen inte orolig, känns bara skumt att inte känna ngt, förra ggn höll mina tuttar på att sprängas..
    O att det är en evighet till UL gör det ju inte bättre!!!


    *Snart är vi fyra*
  • Lill Mamsen

    Jag känner precis lika som du, fast det är mitt andra barn. man börjar ju fundera om det verkligen lever något därinne. Har inga symtom längre, mådde illa och var väldigt trött tidigare men nu känner jag bara precis som du att jag är mer uppsvälld och hår om magen på kvällen, men på morgonen är det platt. Men idag var jag till barnmorskan för att jag hade så ont i magen, var dock ingen fara med bebisen för hon klämde och lyssnade och då fick jag höra hjärtat slå :) så nog var det något där allt. Jag har UL 16 juni, en dag före dig, är i v.15 går in i v.16 på onsdag.

  • Thegran

    Jag är i v.16, och känner precis likadant!!

    symptomen har klingat av, visst, magen är lite större men inte nämnvärt.
    inget illamående...

    läst skräcktrådar om ma, och blivit orolig. Ska ringa bm imorgon, fast vi har UL den 5juni redan. kanske kan hon iaf lugna en lite...

Svar på tråden Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???