• I sa

Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???

Hej!
    Jag är gravid i v 14+2. Har inte fått vara iväg på VUL bara inskrivning. Väntar på att få göra UL 17 juni. Mina symtom avtog för ett par veckor sedan. Har mått illa vissa kvällar innan. Och brösten ömmade i början. Men allt är borta. Klämmer och känner på magen om jag ska känna nått. Men neeeeej. Känns bara som jag fått massa fett på magen och att den är lite mer svälld och hård på kvällarna. Annars känns den tom? Någon mer som har så? Eller är de ingen beis där inne? Jag har inte haft någon blödning eller så.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-26 21:47
    Det måste vara så=)) Har du varit iväg på nått VUL och sett att det är nått i magen?

• Svar på tråden Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???
  • Cerulean

Jag är i vecka 21 nu och kände precis som ni runt vecka 14-15! Allt illamående, tröttheten och spända brösten försvann, och jag hade tidigare varit väldigt svullen men dte försvann också. Det gör tydligen lätt det kring de veckorna. Jag tror inte alls att ni behöver vara oroliga!

• I sa
    Svar på #11
    Det blir och kännas konstigt när det blir så. Sen när man bara får gå och vänta och vänta=)) Men hoppas att det finns en liten böna där inne!!
  • Thegran

äh, mvc har tydligen väldigt begränsade öppetider pga strejken så känns meningslöst att ringa dit.

dumt att man ska oroa sig så...men svårt att låta bli.
    9 dagar till UL...

• I sa

Jag har ringt till massa olika och får inte komma. För om det inte är nått annat fel så är allt bra säger dom. men man vill ju ändå veta!! Jag får väl bita ihop!

• Wundergirl

Jag känner också likadant! Sa det faktiskt till mina arbetskompisar idag " det känns inte som jag är gravid längre". Så läser jag detta! Tydligen inte ensam=)

Är visserligen svullen på magen men känns som den krympt lite. Jag kanske bara inbillar mig! Men jag vet att det kan bli så innan den tar fart. Jag är nojjig på det mesta!
    Har ju inte fått blivit inskriven än heller(v15)! Denna eviga strejk som gör att det blivit så. Men har ul tid den 27 juni iaf. En hel månad kvar! Suck...
    Men det är säkert inget fel om så många känner detta!
    *håller tummarna*

• Wundergirl

Skengravid är jag nog iaf inte! Äter fortfarande medicin för att slippa spy tills jag dör typ. Mår fortfarande illa. Inte ont i tuttarna längre men känslig på vårtorna. Ändrat utseende har dom också. Foglossning. Så vi kan nog va lugna tror jag... fast nojjan är ju där:P

• I sa

Man blir skit nervös!! Jag trodde också att jag var ensam om att känna såhär. Så tänkte att jag skriver här får vi se vad jag får för svar! Känns skönt att det finns fler=) Går och klämmer o klämmer om man ska känna nått=) Men det är väl bara att vänta på UL!!

• Maddiiie

Ja, här har ni en till som är lika nojig. Känns precis som man är skengravid. man vill ju komma på ultraljud på en gång!!

• I sa

Ja, Verkliiigen!! Men det är ingen som tar en på allvar!! Det känns såå skumt i magen!

• Maddiiie

Bara man kunde få känna lite av bebisen i magen men ikke! Magen har ju börjat växa men känns inte riktigt som en bebismage. lite småfet känner man sig!

Svar på tråden Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???