• I sa

Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???

Hej!
    Jag är gravid i v 14+2. Har inte fått vara iväg på VUL bara inskrivning. Väntar på att få göra UL 17 juni. Mina symtom avtog för ett par veckor sedan. Har mått illa vissa kvällar innan. Och brösten ömmade i början. Men allt är borta. Klämmer och känner på magen om jag ska känna nått. Men neeeeej. Känns bara som jag fått massa fett på magen och att den är lite mer svälld och hård på kvällarna. Annars känns den tom? Någon mer som har så? Eller är de ingen beis där inne? Jag har inte haft någon blödning eller så.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-26 21:47
    Det måste vara så=)) Har du varit iväg på nått VUL och sett att det är nått i magen?

• Svar på tråden Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???
  • Thegran

Idag känns det lite bättre här hos mig!
    Har haft lite molvärk, och tuttarna är nog allt lite ömma också. Känns skönt!

• Greentea

känner igen mig här.... :)
    Har dock varit på 3vul totalt(privat) är snart i vecka 15 så jag vet ju att bebisen finns där... men ändå så är man orolig...tror att det kanske är vanligt just den här tiden, nu börjar oftast dom värsta symptomen och illamåendet lägga sig, jag känner mig bara små fet haha... kan inte ha några av mina jeans längre... men det är ingen fin gravidmage här inte... nej nej...bara en stor bilring har jag lyckats åstadkomma haha...är förövrigt smal...

• Lantani

precis så kände jag mig också i vecka 14-15. nu är jag i vecka 18 och har verkligen en hård kula under naveln och känner mig definitvit inte tom

• Kabo

Grattis! Det tycker jag att man kan säga i alla fall! Du mår inte illa och du har det lätt just nu. NJUT!!!!

Jag väntar nr 3 nu men jag kommer så väl ihåg när jag väntade nr 1. Man var på inskrivning hos BM och de tog inte ens ett Graviditetstest! tänk om man trots allt inte var gravid. Veckorna fram till UL kändes som en evighet innan man äntligen fick bekräftat att det faktiskt fanns en liten bebis där inne

Jag säger bara NJUT av att du mår så bra! Du har en bebis där inne!

• Thegran
    Svar på #34
    Kabo skrev 2008-05-27 21:28:59 följande:
    Grattis! Det tycker jag att man kan säga i alla fall! Du mår inte illa och du har det lätt just nu. NJUT!!!!Jag väntar nr 3 nu men jag kommer så väl ihåg när jag väntade nr 1. Man var på inskrivning hos BM och de tog inte ens ett Graviditetstest! tänk om man trots allt inte var gravid. Veckorna fram till UL kändes som en evighet innan man äntligen fick bekräftat att det faktiskt fanns en liten bebis där inne Jag säger bara NJUT av att du mår så bra! Du har en bebis där inne!
    Min bm tog grav. test :) Mest för att jag berättade att jag redan tagit 5 stycken och ändå kände mig osäker på att jag var gravid, haha. Så hon sa att jag kunde få ta ett där, så kunde hon bekräfta att det var ett plus och inte bara en önskedröm... :D
  • fr Svår

ganska vanligt! kallas "spökveckorna"...läs där du följer din graviditet, där det står vecka för v...

• I sa

Ja, det verkar ju ganska vanligt trots allt! Känns lite mysko bara=) Man vill ju så gärna se att det är nått!=)

• Maddiiie

Nu har iallafall jag inte långt kvar till ultraljud, ska iväg den 9 juni!!!! har inte kännt något än från bebisen men det kanske är olika för varje person....

• Fedtmule

Jag känner likadant nu, och jag har sett bebisen 3 gånger, i vecka 10, 12 och 13 (och faktiskt så såg vi hinnsäcken i vecka 4 också.... oj då vad många gånger!) . Och den mådde finfint alla 3 gångerna. Men nu börjar de gamla känslorna krypa fram igen i mig, tänk om det har hänt något nu då? Kämpar för att undertrycka alla dumma tankar och bara vara glad istället! Jag är i vecka 15 och jag känner mig inte direkt gravid. Lite gravidmage, och onda bröst, men annars inget. Har mått bra hela tiden.

• Kabo
    Svar på #39
    vad kommer det sig att du fått göra så många olika UL?

Kännt bebisen: Nej, inte jag heller. Första barnet kände jag inte förrän v17+/18+ (det var ialla fall inte förrän v 18+ som jag förstod att det var barnet jag kände). Andra barnet kände jag troligen i v 15+ men det var inte riktigt så att jag förstod det då heller så lugnt, det kommer - så att man förstår det!
Svar på tråden Gravid v 14+2 Känner mig tom i magen???