Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Hjälp med provsvar

Någon som kan hjälpa mig med mina provsvar.

S-Ferritin (ModE) 161
    B-Leukocyter 9,5

Resterande blodprover var bra. Läkaren hade så bråttom att jag inte kände att jag fick någon klarhet.

Vid tillfället hade jag väldigt ont i halsen om det kan hjälpa.

Läkarn ska återkomma så att jag får ta fler prover. Jag sökte hjälp på grund av trötthet och viktuppgång.

• Svar på tråden Hjälp med provsvar
  • Anonym (Orolig)

Det första handlar om järnet som är för högt. Ska max vara 150. Det andra är vita bldokroppar som också är för högt. Ska max vara 8,8.

Jag har googlat men hittar typ att jag då lider av akut leukemi eller levercancer. Det kan ju inte vara så för då skulle väl inte doktorn skicka hem mig för att återkomma. Värdena ligger ju inte jättehögt.

• Anonym (Orolig)

Tack för svar! Jag har lämnat meddelande hos läkaren och bett att hon ska ringa upp mig. Har även blivit kallad att lämna fler prover P-järn, P-transferrin och P-Järnmättnad.

• Anonym (Orolig)

Hepatit ser jag ingen anledning till att jag skulle ha fått. Är inte i någon riskzon.
    Jag dricker ingen alkoholoch har aldrig gjort.
    Jag har cirka 10 kg för mycket i vikt.
    Finns ingen leversjukdom i familjen.
    Använder inte läkemedel eller hälsokost.

• Anonym (Orolig)

Tea1982, tack för all kunskap. Du har verkligen lugnat mig. Jag har blivit så medveten om min egen dödlighet och konsekvenserna för efterlevande efter att jag fått barn. Jag har blivit så orolig av mig det var jag aldrig förr.

• Anonym (Orolig)

Jag motionerar inte och det borde jag verkligen göra. Denna våren tycker jag bara att jag är förkyld och trött. Jag har funderat i de banorna att nu är jag 36 och förbränningen sjunker ju äldre man blir. Så ska jag behålla den vikten jag hade så måste jag kanske var mer noggrann med vad jag stoppar i samt att motionera.

• Anonym (Orolig)

Är hemma med barn så jag jobbar inte. Börjar nu till hösten. Har inte ätit antibiotika.

• Anonym (Orolig)

Nu är min yngsta snart 3 år. Promenadtiden är över för min del. Jaga efter en trotsig blivande 3-åring ger ju sitt också.

Tack för uppmuntran nu ska jag ut med dottern.

Svar på tråden Hjälp med provsvar