• NeMeAr

Sunwing resort Arguineguin(Gran Canaria)

Är det någon som varit där??
    Lite tips på aktiviteter som passar en 1,5 och en 5 åring skulle vara tacksamma.
    Är det ett bra ställe att åka till...?? vi åker om två veckor och behöver lite tips och ideer.. vi ska vara där i en vecka..

Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • Svar på tråden Sunwing resort Arguineguin(Gran Canaria)
  • NeMeAr

puffar lite

• AllStared

Jag var där för snart 3 år sedan, dock utan barn, men det var nästan bara barnfamiljer där, verkade väldigt barnvänligt.

Blir fru 080726 ♥ freewebs.com/salkert ♥ BF 081208
  • nr 1

Sunwing är alltid ett säkert kort.
    Passa på och låt 5 åringen få leka med lollo och bernie =)

• Monismonis

Jag har varit där två gånger och tycker jättemycket om det. Har tyvärr inga barn, men det verkar vara en massa aktiviteter för barn hela tiden. Väldigt barnvänligt hotell.

• NeMeAr

oki oki tack för era svar.. ja nu börjar nerverna komma.... hehe..
    sambon har aldrig varit utomlands mer än i norden... jag har bilat i hela europa och flygit till spanien en gång för 15 år sedan.. så vi är rätt nya på det här med resandet.. hehe..
    jag hoppas att det kommer bli kul.... och vi kommer iväg i tid så vi slipper stressa.. haha

• Sprally

Jag var där för drygt tio år sedan men en del kanske stämmer än, det var nyrenonverat då...

Barnaktiviteterna var otroligt uppskattade av mitt yngre resesällskap (5 och 7 år). Vi såg dem knappt på dagarna På kvällarna var de så trötta att de ibland hann somna innan vi fick in maten på restaurangen.

Poolområdet var jättebra, med barnpool i ena änden!

Det fanns ett litet snabbköp i källaren på hotellet med det nödvändigaste.

Det fanns en rejäl sandstrand västerut på hyfsat gångavstånd för en 5-åring, där fanns det mycket att titta på. Det var mycket långgrunt men det var ganska strömt i vattnet.

En kompis till mig bodde ganska långt ner i hotellet och hade problem med kackerlackor på rummet. De fick giftspray av hotellet men vågade knappt vara på rummet sen för sprayen luktade så starkt. Vi bodde högre upp och hade inga problem, märkte inte av mygg heller.

Det var en bit att gå för att komma till bra restauranger och som jag minns det var det lite trappor och nivåskillnader, åtminstone när vi gick österut.

Minns inte mer just nu...

• Tirre

vi ska ochså åka dit! Åker på onsdag och ska vara där i 2 veckor! Hoppas att det är så bra som jag har fått för mig!

***** Bella 070201 & Gabriel 031122 *****
  • NeMeAr
    Tirre skrev 2008-05-29 16:25:41 följande:
    vi ska ochså åka dit! Åker på onsdag och ska vara där i 2 veckor! Hoppas att det är så bra som jag har fått för mig!
    oki.. då åker ni hem den 18 med eller?
    vi kommer den 11:e och stannar en vecka..
  • Tirre
    NeMe skrev 2008-05-29 18:48:21 följande:
    oki.. då åker ni hem den 18 med eller?vi kommer den 11:e och stannar en vecka..
    ja, jag har skrivit i din gb.
    ***** Bella 070201 & Gabriel 031122 *****
  • Sötnöt

Älskar det stället! Vi har varit där säkert 15 ggr. Lite dålig fantasi kan tyckas, men varför byta ett vinnande koncept Fungerar för alla i familjen.

Standard saker som vi alltid för när vi är där (förutom sol o bad) är att gå på söndagsmarknaden i byn och samt att "tura" med båten från hamnen till Mogan´.

Svar på tråden Sunwing resort Arguineguin(Gran Canaria)