Inlägg från: Edenshage |Visa alla inlägg
  • Edenshage

Fikabröd att frysa in, tips?

Har två veckor till BF nu och börjar gå på väggarna. Nu ska jag börja baka fikabröd. Problemet är bara att jag har inte så mycket ork och pga av foglossning kan jag inte stå för länge. SÅ det måste vara något som är relativt enkelt och snabbt att laga. Har ni tips och recept så vore det supersnällt.
    Måste dock ta mig en dag som jag ska baka bullar, kosta vad det kosta vill!! Bullar ska jag ha! Fundersam

• Svar på tråden Fikabröd att frysa in, tips?
  • Edenshage

Jag har glutenallergi och därför föredrar jag "eget" fikabröd!! Det är ALLTID någon som glömt bort det..
    när storebror föddes hade jag familjen här som bakade, men den här gången kunde det vara skönt att nått i frysen innan de kommer.. Dessutom vill jag ju baka pga att jag har så tråkigt..

• Edenshage
    ALS skrev 2008-05-27 14:01:46 följande:
    Fast egentligen håller jag med om att de som kommer på besök får ta med sig fika eller mat !!
    Jo, det tycker ju jag egentligen också. Och det gör de nog också. Men som sagt då kanske inte jag får smaka pga allergin!! Min svärmor är sån nämnligen. Även om hon vet att jag är allergisk så köper hon de mega maffiga kakorna och tårtorna och kommer med som jag sen inte får en smula av och som blir stående att mögla bort (min sambo är nämligen ingen gottegris som jag Skrattande). Jag sitter där med det jag hittar i skåpet för dagen, så som skorpor osv.. det är INTE kul när dom mumsar på gräddtårta osv. Men detta var lite OT.. Det var inte det vi skulle diskutera, jag vill bara ha tips!
  • Edenshage
    MariaD skrev 2008-05-27 21:58:56 följande:
    Brukar göra vanliga muffins. Hälften med kakao o hackad mörk blockchoklad och andra halvan mosad banan o hackad mörk block choklad. Blir hur gott som helst. Vet inte vilka som är godast. Åhh, vad jag blev sugen. Fördelen med muffins eller rulltårta är att det går så fort att göra, och det är ju inte SÅ mycket jobb heller. Annars är ju kladdkaka m vispad grädde en favorit. Går ju ännu fortare då man inte ens måste vispa ägg o socker pösigt. Har ju lite äldre barn, så dom kan man sätta på såna jobb om man inte hinner/ orkar
    Har du ett bra muffins grundrecept??
Svar på tråden Fikabröd att frysa in, tips?