Han ska ha mössa så han inte får öronsus av vinden....??????
Nu är jag trött på kommentarer om hur jag tar hand om min son. Framför allt när jag får höra att jag inte klär honom rätt.
Igår var vi på promenad och gick hem till farmor, sonen låg i vagnen men boddy och byxor. Det var ingen direkt sol ute och det blåst lite grann men det var ingen direkt storm. Hade syfletten uppfälld och myggnät på.
När vi kommer fram till farmor tittar hon ner i vagnen och säger: hej lille gubben, ligger du där utan mössa och får ont i öronen av vinden.
Sen var det tjat om det från vi kom tills vi gick, han ska ha mössa för det har minsann någons killes mamma sagt och hon är faktiskt distriktsköterska.
Det var 17 grader ute och jag försökte förklara att han blir så himla varma av att ha mössa på sig nu när det blivit så varmt och därför har jag honom utan. Tar jag upp honom ur vagnen tar jag på honom en keps för det blir inte lika varmt.
Men nej, jag gjorde fel, fel, fel. Han SKA ha mössa.
När vi gick sa hon hejdå till sonen och så sa hon: farmor ska åka och köpa dig en mössa så är du iaf rätt klädd när du är hos farmor...
Blir så trött.
Han är 4 månader.
Hur gör ni?
Gör jag verkligen så himla fel?