Vad har ni som köpt snuttefilt nu innan köpt för någon??!!
Tis på fina, gosiga snuttefiltar/filtar mottages tacksamt
Tis på fina, gosiga snuttefiltar/filtar mottages tacksamt
Tack för alla tips
Har nu beställt två filtar från Villervalla som känns såååå rätt *mycket nöjd*
På poppilopp.se har jag sett snuttefiltar med såna små lappar på som dom kan ligga och pilla på!
Lindex har haft (kanske dom fortfarande har??) jättebra!! Min son älskar dom!!
Min dotter fick en vit med nallehuvud. Men hon vill helst ha "normalstor" Usa filt (har ca 5st). Men oftast funkar vilket fleece som helst. Hon har aldrig använt täcke utan fleece är d som gäller så fort hon blir lite trött.
Min dotter har, sedan hon föddes, haft en svart dödskallescarf från bluefox som snutte.
Ikea sålde för 4,5år sedan snuttefiltar i 2pack.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80109713
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60109714
Mitt tips är att köpa 3st. 1 att bara ha hemma, 1 att bara ha när ni är ute/bilen/resa och 1 på dagis.
Vår hemma snutte håller på att ge sig nu så nu dubbelkör vi med ute och hemma snutten tills hemmasnutten begravs.
Om du kommer till Ullared kan jag tipsa om dem. Finns många olika fina färger (oftast) och mina barn älskar dem! De är så mjuka. Kostar 29:95
Annars kan man sy egna, gäller bara att välja rätt tyg. Mina barn gillar de som är mjuka och lite svalare om du förstår vad jag menar. Kommer inte ihåg vad tygsorten heter.
www.adenandanais.com/blue-muslin-swaddling-blankets.html
Dessa har vi köp. De är helt underbara! Stora och användbara, sköna och jättefina. Tänkte att om det blir snutte senare så kan man ju klippa dem i mindre sorlekar och få flera.
Vi köpte två snuttefiltar på Babyproffsen igår.
Typ flanell(?), jättemjuka.
Tog med motivet Tummen på, känns lagom neutralt.
Vi har köpt två stycken på Ullared, en som är i bomull och en som är i flanell, sen får vi se vilken våran knodd kommer gilla bäst (bilder finns i mitt galleri), men de är så pass stora att vi kan använda dem som filt i början med