• Helenapena

Vad har ni som köpt snuttefilt nu innan köpt för någon??!!

Tis på fina, gosiga snuttefiltar/filtar mottages tacksamt

• Svar på tråden Vad har ni som köpt snuttefilt nu innan köpt för någon??!!
  • DreamCatcher
    Helenapena skrev 2008-05-27 20:15:34 följande:
    Jag är mer ute efter just en filt, vill gärna kunna ha bebis i filten i början och sedan låta den övergå till att bli snutte
    Barnens hus har trepack flanellfiltar för 149 kr som jag köpte första och nu andra gången!
    Dom är lagom som filt i början men efter två tre månader så är dom mer som snuttefiltar.
    Dom finns i gult, orange, blått osv.

Lycka till!
  • Helenapena

Tack för alla tips
    Har nu beställt två filtar från Villervalla som känns såååå rätt *mycket nöjd*

• Kärleksdronken

poppilopp.se har jag sett snuttefiltar med såna små lappar på som dom kan ligga och pilla på!

• MsRahkonen

Min dotter fick en vit med nallehuvud. Men hon vill helst ha "normalstor" Usa filt (har ca 5st). Men oftast funkar vilket fleece som helst. Hon har aldrig använt täcke utan fleece är d som gäller så fort hon blir lite trött.

• AnnaU

Om du kommer till Ullared kan jag tipsa om dem. Finns många olika fina färger (oftast) och mina barn älskar dem! De är så mjuka. Kostar 29:95
    Annars kan man sy egna, gäller bara att välja rätt tyg. Mina barn gillar de som är mjuka och lite svalare om du förstår vad jag menar. Kommer inte ihåg vad tygsorten heter.

• lilla sandra

Vi köpte två snuttefiltar på Babyproffsen igår.
    Typ flanell(?), jättemjuka.
    Tog med motivet Tummen på, känns lagom neutralt.

• whiiiii

Vi har köpt två stycken på Ullared, en som är i bomull och en som är i flanell, sen får vi se vilken våran knodd kommer gilla bäst (bilder finns i mitt galleri), men de är så pass stora att vi kan använda dem som filt i början med

Svar på tråden Vad har ni som köpt snuttefilt nu innan köpt för någon??!!