• MaMMa 87

Hårförlängning med lim!

Jag har beställt hår ifrån fannyhair.se. Och jag kommer att ge mig på att sätta i det själv? Är det svårt? Någong som har gjort det?
    Jag har sökt på instruktionsfilmer på youtube, men hittar ingen som visar med lim:) hehe men alla andra visar dom.
    Har inte gjort förlängning förut, så de blir spännande, men man vill ju inte att de ska bli fult!

• Svar på tråden Hårförlängning med lim!
  • couscous

Ska du göra det helt själv alltså?
    Det som är knivigt, är att inte få själva fästet att stå ut ifrån huvudet. Därför är det lättare om man har nån som hjälper till att få det att hålla sig rakt ner och utan dragning åt nåt håll.
    Pojkvännen är kanske villig lärling

• MaMMa 87

Japp, jag har redan förberett honom på att han kommer få hjälpa till:) Men vet du om man kan hitta någon instruktion någonstans? Det kanske följer med när man får hem håret:)

• couscous

Inte en aning om instruktioner faktiskt, men som sagt du borde ju få med i paketet.
    Konstigt att de inte har det på hemsidan när de visar klämrings-sättet...

• IaOnDaFluff

åhh lim.. tänk dig för innan.. ska du limma på ett helt trens?! Det kan varqa riktigt svårt att få ut.. rekommenderar microringar, clips eller keratinwax. mitt hår var sig inte sig självt på en månad efter att jag tagit ut min förlägning efter att ha limmat hemma.. satt med kam varje kväll och slet ur geggan från min hårbotten *ryser* det var HEMSKT!

• MaMMa 87

Ojdå, jag har redan beställt så de är ju lite sent att ångra sig...kan ju iochförsig skicka tillbaka de om jag inte bryter förpackningen...åh jag som länktat så efter LÅNGT hår!

• IaOnDaFluff

Jo jag vet, det gör jag med.. men jag råder dig till att köpa clips i det läget. Vet inte om andra kanske har bättre erfarenheter än jag.. och nästa gång göra på riktigt med keratinwax, finns tyvärr inga billiga genvägar

MaMMa 87 skrev 2008-05-27 23:00:21 följande:

Ojdå, jag har redan beställt så de är ju lite sent att ångra sig...kan ju iochförsig skicka tillbaka de om jag inte bryter förpackningen...åh jag som länktat så efter LÅNGT hår!
  • MaMMa 87

De va inte så billigt dehär heller:)

• MaMMa 87

Äh jag provar, de får gå som det går. Blir de inte bra så köper jag inte med lim nå mer:) Det kanske blir jättebra också, de vet man ju inte. Tack ändå för svaren, kan skriva sen hur de blev, lär få dom i veckan!

• Den där Linn

Förlängning med lim är nog det enklaste man kan göra själv, förutom förlängning med clips

Det är busenkelt om du har, tex, pojkvännen som hjälper dej.

Klipp tränsen till önskad längd. En som sitter rätt långt ner i nacken, en som går från öra till öra, en från tinning till tinning (kan delas upp i två bitar) och en som sitter strax "under benan".

Limma på tränsen och tryck dit tränsen med ett fast tag i ca. 30-60 sekunder ca. 3 mm från hårbotten. Föna eventuellt lite för att härda limmet.

Närman limmar måste man dock tänka på att inte duscha för varmt eller sitta i bastu och såna saker.

Svar på tråden Hårförlängning med lim!