• MaMMa 87

Hårförlängning med lim!

Jag har beställt hår ifrån fannyhair.se. Och jag kommer att ge mig på att sätta i det själv? Är det svårt? Någong som har gjort det?
    Jag har sökt på instruktionsfilmer på youtube, men hittar ingen som visar med lim:) hehe men alla andra visar dom.
    Har inte gjort förlängning förut, så de blir spännande, men man vill ju inte att de ska bli fult!

• Svar på tråden Hårförlängning med lim!
  • MaMMa 87

ok, tack så mycke!:) Nu känns de bättre.

• Den där Linn

Så lite så. Alltod roligt att få hjälpa till med saker man kan.
    Fråga om du har mer funderingar!

• Den där Linn

Och ang. att få bort limmet hur håret är det också ganska enkelt.
    Börja med att duscha varmt så att håret släpper. Ta därefter i massor av balsam och ta en glestandad kam och kamma ur limmet ur håret. Brukar lossna rätt bra.
    Annars finns det limborttagning också där man brukar kunna köpa löshår.

• IaOnDaFluff
    Den där Linn skrev 2008-05-28 09:34:31 följande:
    Och ang. att få bort limmet hur håret är det också ganska enkelt.Börja med att duscha varmt så att håret släpper. Ta därefter i massor av balsam och ta en glestandad kam och kamma ur limmet ur håret. Brukar lossna rätt bra.Annars finns det limborttagning också där man brukar kunna köpa löshår.
    fungerade inte på mig, vet inte var det var för kass lim jag kom över
  • MaMMa 87

På min orderprocess står det Pending....Antar att det betyder att den inte skickats än, eller??

• IaOnDaFluff
    MaMMa 87 skrev 2008-05-29 09:18:17 följande:
    På min orderprocess står det Pending....Antar att det betyder att den inte skickats än, eller??
    japp det betyder det
  • MaMMa 87

Nu har jag fått hem håret, nu färgar jag mitt egna så att det passar. När lillkillen somnat för kvällen så ska vi sätta igång och min sambo hjälper till:) Är lite nervös faktiskt.
    Håret var förövrigt jättefint! Lim och remover fick jag med men ingen beskrivning:P

• MaMMa 87

Hepp, de höll ju inte för fem öre den där skiten. Efter 1 vecka så släppte de ju! MORRR! Nu har jag skrivit och klagat, är väldigt besviken, och jag har följ alla råd som dom har står på sidan så jag har inte gjort nåt fel.

Får se vad dom svarar, helst vill jag ju ha pengarna tillbaka...det står ju faktiskt att dom ska sitta i från 3-6 månader, och då förväntar man sig ju de när man betalat ganska mycke för de.

• Svart ros

Jag har själv köpt hem löshår från fannyhair.se men skulle inte rekommendera någon annan att beställa därifrån...
    Håret var av skitkass kvalité och höll inte länge innan det tova ihop sig totalt både i löshåret och i mitt eget hår. "Plopparna", clipsen, var frisören tvungen att klippa bort (alltså även tussar av mitt eget hår) och hon förstod inte vad det var för hår jag köpt då hon aldrig hade sett något liknande. De skriver att det är äkta hår men det där måste vara bullshit. Kommer aldrig beställa därifrån igen. Kanske är det bara jag som haft sådan otur, vem vet? Men mitt eget hår har aldrig varit så förstört nånsin, och då har jag hållt på och blonderat mig sedan 12-års ålder...Mitt hår är fortfarande inte sig likt och jag var tvungen att kapa en rejäl bit av mitt eget hår samt att det är kortare på vissa ställen eftersom frisören fick klippa bort många tussar. Det var ett år sedan jag gjorde detta...och herregud vad jag ångrar mig!!! Mycket mer värt att betala ett högre pris hos frisör för ÄKTA hår!

• IaOnDaFluff
    Vicke85 skrev 2008-06-09 16:01:27 följande:
    Jag har själv köpt hem löshår från fannyhair.se men skulle inte rekommendera någon annan att beställa därifrån...Håret var av skitkass kvalité och höll inte länge innan det tova ihop sig totalt både i löshåret och i mitt eget hår. "Plopparna", clipsen, var frisören tvungen att klippa bort (alltså även tussar av mitt eget hår) och hon förstod inte vad det var för hår jag köpt då hon aldrig hade sett något liknande. De skriver att det är äkta hår men det där måste vara bullshit. Kommer aldrig beställa därifrån igen. Kanske är det bara jag som haft sådan otur, vem vet? Men mitt eget hår har aldrig varit så förstört nånsin, och då har jag hållt på och blonderat mig sedan 12-års ålder...Mitt hår är fortfarande inte sig likt och jag var tvungen att kapa en rejäl bit av mitt eget hår samt att det är kortare på vissa ställen eftersom frisören fick klippa bort många tussar. Det var ett år sedan jag gjorde detta...och herregud vad jag ångrar mig!!! Mycket mer värt att betala ett högre pris hos frisör för ÄKTA hår!
    Låter riktigt illa, rekomenderar tajmahal.se de har äkta hår.. är alltid nöjd när jag handlar därifrån...
  • Svart ros

Tack för tipset! Verkar ha bra utbud och jag blev väldigt nyfiken på keratinslingor. Är det något du provat? Hur många slingor kan man behöva och hur mycket kostar det att göra hos frisör?

IaOnDaFluff skrev 2008-06-09 16:44:17 följande:
    Låter riktigt illa, rekomenderar tajmahal.se de har äkta hår.. är alltid nöjd när jag handlar därifrån...
  • IaOnDaFluff

Har gjort keratinslingor hos frisör, det kostade mig hmm.. 5000kr, men tror det är billigare idag, det var några år sedan.

Man kan ju även göra det hemma själv om man investerar i en värmepistol.

Vicke85 skrev 2008-06-09 17:31:24 följande:
    Tack för tipset! Verkar ha bra utbud och jag blev väldigt nyfiken på keratinslingor. Är det något du provat? Hur många slingor kan man behöva och hur mycket kostar det att göra hos frisör?
  • MaMMa 87

Ja tack för tipset. Jag har fått svar ifrån fannyhair.se men dom säger bara att inget är fel på deras hår och att det ALLTID är 100%. Och att jag måste tagit i för mycke/lite lim...och det har jag INTE! Plus att håret tappade färg.

Men jag kräver pengar tillbaka alltså...de ska jag ha, annars går jag vidare till PLUS:P haha!

• Svart ros

Jag har också använt deras lim på löshåret och kan bara instämma med dig att det inte höll länge! Deras produkter bara förstörde mitt eget hår...Limmet klumpade sig fast i mitt riktiga hår och gick inte alls att lösa upp med lösningsmedlet man fick med. Fattar inte varför jag aldrig kontaktade dem. Tänkte nog mycket på att jag var korkad som gick på att beställa från internet och att jag kanske gjort fel när jag satte på håret eller nåt. Håret var billigare förra sommaren minns jag, var något kampanjpris på 500 kr om jag inte minns helt fel. Usch säger jag bara! Hoppas du får dina pengar tillbaka iaf.

MaMMa 87 skrev 2008-06-09 21:31:46 följande:

Ja tack för tipset. Jag har fått svar ifrån fannyhair.se men dom säger bara att inget är fel på deras hår och att det ALLTID är 100%. Och att jag måste tagit i för mycke/lite lim...och det har jag INTE! Plus att håret tappade färg. Men jag kräver pengar tillbaka alltså...de ska jag ha, annars går jag vidare till PLUS:P haha!
  • MaMMa 87

Hur ska jag göra nu då? har inte fått svar på mitt senaste mail, men jag ska inte ge upp:) Nu ser jag ju att fler har haft samma problem!

• MaMMa 87

Jag har skrivit och klagat på fannyhair.se och sa även att det fanns fler som var missnöjda. Dom bad er isåfall att kontakta dom på deras hemsida.

Svar på tråden Hårförlängning med lim!