Inlägg från: morsa06 |Visa alla inlägg
  • morsa06

Älskade tygbindor!

Men blir inte bindorna missfärgade tillslut? Blod färgar ju av sig så det sjunger om det!?

Och inte vet jag om jag vill tvätta bindorna tillsammans med andra kläder..*funderar*

• morsa06
    majanli skrev 2008-05-28 10:19:11 följande:
    Jag tvätter mina bindor antingen ensamma eller med handukar på 60gr o hittills har ingen blivit missfärgad, o jag sköljer dom inte heller, har förtvätt dock. Men eftersom vi tidvis är tre som använder så fyller dom ensamma en maskin.
    Ok..vet när jag jobbade inom älderomsorgen och tvättade vårdtagarnas kläder, som var nerpinkade, bajsade osv så fastnade lukten i maskinen Inge trevligt.. har därför fått nån slags fobi för att tvätta alltför illaluktande plagg i maskinen För det blir ju beläggningar innanför tvättrumman, vet inte om det känns så inbjudande med en maskin full med nermansade bindor...

Men det är ju ett bra miljöval, och säkert bekvämt! Själv använder jag tamponger men miljövän som jag är så tycker jag det är bra att det finns dom som använder tygbindor/blöjor. Jag bidrar till miljön på annat sätt
  • morsa06
    imsel skrev 2008-05-28 11:08:47 följande:
    Du använder tampong sa du.Har du funderat på att prova mesnkopp då?menskopp-trådenwww.familjeliv.se/Forum-5-95/m32971401.html
    Nja.. har inte tänkt så mycket på det faktiskt, har sett att det finns men inget jag tänkt vidare på
Svar på tråden Älskade tygbindor!