Inlägg från: NorrVimpel |Visa alla inlägg
  • NorrVimpel

Älskade tygbindor!

Jag köpte mina tygbindor från imsevimse för ungefär 5 år sedan, och mina har blivit fula. Fast då brukar jag sällan skölja ur dem före tvätten. Kör alltid i minst 60 grader, tillsammans med övriga underkläder och handdukar.
    Nu vill jag byta ut mina till några med bättre passform, så jag skall kika på länkarna ovan. Sparat en hel del har man gjort.. fast jag kör ibland med vanliga bindor också.

• NorrVimpel
    Kantarellen skrev 2008-05-28 21:19:03 följande:
    NymTitta i slutet på förra tråden, ecosoft säljs ut på ett ställe där. Ganska lika imsevimse fast bättre.
    Är de bra tycker du? Jag ser att de är mer formsydda och att man slipper fodral vilket verkar bra. Jag gillar inte riktigt mina imsevimse, men en tygbit som man viker och sätter i ett fodral. Det kan bli lite klumpigt. Jag vill ha något som är smidigare och bekvämare.
  • NorrVimpel

Kantarellen "Nym
    Tror du absolut kommer bli nöjd med Ecosoft. Menade att de var ganska lika Imsevimses altiett-variant. Förlåt om jag var otydlig."

Det låter bra

Ingen fara, du kan väl inte veta exakt hur mina gamla bindor ser ut (Tack o lov).

• NorrVimpel

Kantarellen: "Hehe, tycker jag har bra koll på det mesta om tygbindor, men det hade faktiskt varit skrämmande om jag vetat hur dina såg ut..."

Så sant så.

• NorrVimpel

MrsKaffeLatte: Du är inte ensam, jag har heller aldrig fattat mig på tamponger. Jag har dessutom problem med svamp emallnåt så nej, det känns inte som någon bra idé alls. Så tanken att lyckas få dit en menskopp är mig helt främmande.

Men på tal om tamponger så finns det natursvamp som är ett alternativ som är bättre för underlivet än vanliga tamponger.

Känns inte som något mer arbete med tygbindor.

• NorrVimpel

Yamit: Jo, jag hade hoppats - varför vet jag inte längre, för vid det här laget så borde jag blivit luttrad.

Hursom helst så är de nya ecosoftarna helt klart bekvämare än vikisarna

• NorrVimpel
    402an skrev 2008-06-10 18:29:37 följande:
    har du tvättat dina flera gånger innan? jag tyckte inte de sög så bra
    Jag tvättade dem en gång före jag använde dem. Tycker du att dina förlorat i sugförmåga, efter flera tvättar?
  • NorrVimpel

402:an: jag körde mina i maskin, men det borde inte spela någon roll tycker jag? För uppsugningsförmågan alltså.

• NorrVimpel
    Kantarellen skrev 2008-06-10 21:56:48 följande:
    Angående tvätten så är det viktigt att INTE använda sköljmedel!!! Naturmaterial behöver ofta några tvättar på sig för att absorbera maximalt.(och ja, jag skall försöka bli bättre på att skriva allt i samma inlägg)
    Men var inte sköljmedel bra för fläckarna? Jag köpte sköljmedel igår bara för den skull (har det aldrig annars). Nåja, jag får väl ta det till övriga tvätten istället.
  • NorrVimpel

prickig: Åhå, jag tyckte det var konstigt, måste snurrat till det då.

Nu har jag kollat vad tvättnötter är för något. Det lät intressant .

• NorrVimpel
    VulgusProfanum skrev 2008-07-01 15:44:02 följande:
    Tvättnötter?Fungerar det bra?
    Jag har inte provat än, men jag gjorde som du när någon skrev "tvättnötter" (tror det var i den här tråden)- jag googlade
  • NorrVimpel

Majanlis åsikter stämmer bra med mina (jag har bara provat dessa två sorter och har precis upptäckt ecosoft av dessa två, har haft Imse Vimse i 5-6 år för det) så jag kapar rätt av hennes recension (hoppas det är okej?).

Imse Vimse med inlägg: Pulfodral med flanellbaksida o pulen på insidan, flanellinlägg som man viker. Jag tycker dom är knöliga och använder dom bara i yttersta nödfall.

Ecosoft: Med Pul. Flanell. Håller vätan mycket bra. Perfekta i passformen för mig. Lagom långa o breda.

• NorrVimpel
    majanli skrev 2008-07-02 18:40:35 följande:
    Svar på #137Det är helt ok att kapa min recension hi hi
    Så bra .
Svar på tråden Älskade tygbindor!