Inlägg från: loveya |Visa alla inlägg
  • loveya

Älskade tygbindor!

Jag fick mina nya bindor från USA för nån vecka sen och har nu använt dem första gången och det vill jag bara säga att VA FAAAN!!!! De läcker ju som soll! Pul:en är inte ända ut i kanterna och då är det ju för fan helt meningslöst! Jag skulle behöva ha en ihoprullad handduk mellan benen verkar det som och jag är så jädra less på det här så jag startade med minipiller igen så jag ska slippa den sketna mensen. GAaah jag önskar den kunde försvinna, jag ska INTE ha fler barn!

Jag köpte både såna med flanellyta och fleece för att kolla skillnaden och båda sorterna läcker igenom. Nu är jag alltså tvungen att ha köpta plastbindor under för att inte läcka igenom och då blöder jag ändå inte massor utan rätt normalt mycket.

Jag förstår inte heller varför det inte finns fler som har samma problem som jag, att det trycks ut i fram och i bak, beroende på vilken ställning man har. Jag menar att om jag står upp så kommer det blod på framsidan, gärna ovanför bindans kant va?! Och om jag sitter ner/ligger så rinner alltihopa ut mellan skinkorna. Ja ok jag väger ca 105 kg, men det är jag ju gärna inte ensam om eller? Lite beror det nog på att jag är helrakad, för det blev inte riktigt så här mycket när jag inte var det, men ändå.... buuuhuuuu!

Är så trött och sur och grinig normalt när jag har mens så detta är ju bara droppen! FAN ta att vara kvinna!

• loveya

Det var procrafination som läckte. Jag har ecosoft sen innan o imse vimse o de har inte läckt. Det som störde var ju att procr. s bindor inte hade pul ända ut i topparna så att säga och då läcker det ju igenom där. jag köpte ju nattbindorna just för att de var långa, men det hjälpte ju inte i detta fallet.

annars så älskar jag själva grejen med tygbindorna, det är så myhcket fräschare... men jag får väl köpa några andra.. eller suck sy själv, vilket jag inte alls föredrar då jag hatar att sy. (sydde otroligt mkt som ung så jag tog nog ut mig helt haha)

• loveya

Hm, förvirrad... Jag köpte dessa från USA men har tydligen tagit fel på namn. Att pul.en inte går ända fram märks eftersom det är en tydligt kännbar kant innuti bindan i båda ändarna och det är där det läcker. Visst kanske de blir bättre efter flera tvättar vad vet jag... Jag testar ett tag till, orkar inte bry mig just nu.

Ang. tvätt så skulle jag aldrig stoppa något köpt plagg på min kropp utan att tvätta det då jag är mycket känslig för flamskyddsmedel o all skit de sprejar kläderna med.

Svar på tråden Älskade tygbindor!