Inlägg från: zmurfan |Visa alla inlägg
  • zmurfan

Älskade tygbindor!

Punkys pads och saucy tots har pul genom hela bindan. Från ända fram till ända bak. Jag har sprättat lite och kollat.
    Procraftination vet jag inte. Har ingen sådan än. Har dock beställt ett provpack därifrån så jag kan kolla sen.

• zmurfan

Jag använder tvättnötter samt tvättar både tygbindor och tygblöjor med dem. Tyglböjor inte så ofta då eftersom mina barn håller på att lägga av blöjorna helt och hållet nu.
    Men jag har då inte märkt av någon försämring i uppsugningsförmåga på tygbindorna om jag jämför tvättnötter med tvättmedel.

• zmurfan

www.lunette.fi hittar du både Lunette bindor/trosskydd och Lunette menskopp.
    Plus att det är en sida i Finland så frakten kanske blir billigare än om du ska beställa från Sverige eller USA.

• zmurfan

estrekka:

www.lunette.fi hittar du både Lunette bindor/trosskydd och Lunette menskopp.Plus att det är en sida i Finland så frakten kanske blir billigare än om du ska beställa från Sverige eller USA.

Vill du ha mer att välja på så har www.amandasintima.se/ också både menskopp och bindor.

• zmurfan

Yamit, namninsamlingen avslutades den 15:e Juni. Nu kan man inte skriva under på den längre.
    Man kan dock läsa vad som står på den om man surfar till www.namninsamling.com och söker efter alternativa mensskydd. Då hittar man igen den.

• zmurfan

Tvättnötter funkar jättebra ihop med tygbindor kan jag intyga.
    Jag tvättar enbart med tvättnötter nu för tiden.

• zmurfan

Weee, igår lyckades jag med konststycket att köpa på mig 4 bindor av Punkyspads på Etsy!
    Det dyker upp nya bindor där väldigt sällan nu så jag är så glad att jag såg dem och kunde norpa dem. *gillar massor*

Idag dök mensen upp :( så nu har jag plockat fram mina påsar med punkyspads så de kan användas igen. Knepigt ändå. Nu har jag nog bara punkyspads i min samling av tygbindor. Eller förresten. Jag har 1 Saucy tots med och 3 som jag köpte på blocket som är helvita.

Nu hoppas jag bara att punkyspads levererar ganska snabbt. Hur lång leveranstid är det på procraftination förresten? Jag beställde därifrån för ett tag sen med.

• zmurfan

Hittade att leveranstiden är 4-6 veckor på procraftination. Så då behöver jag inte börja vänta riktigt än då. Har nog bara gått 2 veckor sedan jag beställde. Jag ser fram emot att få prova dem. :)

• zmurfan
    ostry skrev 2008-07-24 22:23:01 följande:
    jag väntar också på mina. aplänge sen jag beställde
    Jag väntar på mina jag med. Börjar bli dags att de anländer nu snart tycker jag.
  • zmurfan

Inom loppet av en vecka så har det anlänt 7 st bindor till mig.I slutet av förra veckan kom 4 st punkyspads som jag snodde åt mig på etsyshopen.
    Idag anlände 3 procraftination. Perfekt tajming för att jag ska kunna prova och se hur de funkar redan nu. Är i mitten av min mensperiod för tillfället.

• zmurfan

Jag har testat en av mina procraftination som kom lagom till denna period. Den kändes lite stel innan tvätt men efter tvätt så kändes den helt okej.
    Lika fina som mina punkys var de iaf.

• zmurfan

Men vad ledsen jag blir på mina punkys. Plasttryckknapparna "slutar funka" efter många tvättar. Nu har jag knappat om 3 stycken. 2 st inom loppet av 1 vecka. Och har 2 som ligger i riskzonen att bli omknappade.

Är det någon fler som märkt av det problemet med plasttryckknappar?

• zmurfan

Nu har jag lagt in bilder i mitt galleri på alla mina bindor samt min förvaring om någon är nyfiken på att se dem. En enda nattbinda saknas på bilden. Jag har totalt 29 st upptäckte jag när jag fotade dem. :)

• zmurfan

Har tagit bort deervillage för den verkar inte funka alls.
    Har lagt till de från fussybutt och tagit bort whamarama.
    Något mer innan jag postar långa listan????

Svar på tråden Älskade tygbindor!