-
jag köpte de sista tygbindorna hon hade. hon har nog bara nte fått hem flermajanli skrev 2008-06-18 20:55:28 följande:Säljer inte www.barnshop.se bindor längre? Kan inte hitta några där.
-
Mrs Kaffelatte skrev 2008-06-25 09:02:10 följande:
Här var det dött i allafall.. Ingen som har mens under sommaren?om det ändå var så.... :D -
jag tvättar också bara med tvättnötter, och så tvättvål till fläckarna. blir rent och luktar gott :)
-
jag beställde därifrån för hur länge sen som helst....
minst 4 veckor. kommer inte ihåg vilken modell jag köpte ens :D -
jag väntar också på mina. aplänge sen jag beställdeAuroratiger skrev 2008-07-23 20:58:56 följande:Nu har jag fått svar från Procraftionation... de är på gång.
-
jag använder tvättnötter till all min tvätt
-
Fick också mina bindor från procraftination i går. Måste nog säga att jag är ganska mycket besviken.
Ska ge bort dessa bindor i present och hade valt provpack pul vs fleece och med snygga färger, just för att de skulle ges bort. Igår när jag öppnade brevet fanns det en lapp i där det stod att tyget jag valt blektes så mycket så hon hade sytt bindorna i 2 andra tyger till mig.
2 tyger som är hemskt fula och som jag absolut inte skulle kunna tänka mig att ge bort till någon som fyller 20 år.
Lite besviken över att hon inte kunde maila mig och be mig välja ett annat tyg.
Jag har ju ändå haft drygt 2 månader på mig att fundera ut nytt tyg -
jag fick ett par som kom från en avbeställning. Men har fått mail av henne och fått välja nytt tyg. så nu ska de andra skickas tillbaka.
-
hur många bindor äger ni? jag har 7 och måste tvätta 2 ggr under periodn :) för att överleva. och eftersom jag bor i hyresrätt utan egen maskin är det d.r.y.g.t
hur många behöver man egentligen för att klara sig? -
de skickade inte till andra länder :/ annars hade jag köpt mig lite mommys touch- de är så vackra och superskönaLillemorR skrev 2008-08-11 17:46:23 följande:Nu har jag hittat en sida som säljer bindor som ser supersköna ut. Men jag är såå mesig och törs inte beställa...Hur gör ni??Är de dyra eller??www.diaperware.com/mooncare/hillbillypads.htmwww.diaperware.com/mooncare/swaddlebees.htm
-
nä det är ju lite olika. sen är jag nog lite snålare med bindorna än vad jag skulle vilja vara :) har man egen maskin eller många bindor kan man byta lite som man känner för :) så tyget på bindan matchar resten av kläderna. :Dnomana skrev 2008-08-11 22:13:17 följande:7 bindor, tvätta två gånger = 21 bindor. Eller alla bindor kanske inte går med sista gången?
jag -
:) första gången jag hade tygbinda på mig under mens så stod jag i hallen och juckade, sambon undrade va fanken jag sysslade med och jag öste vackra och fina ord om hur skönt det var att ha tygbindor i ställer för plast :P det är nästan synd att han inte kan få prova på vilkn skillnad det ärVulgusProfanum skrev 2008-08-17 15:53:20 följande:NU har jag provat tygbindor i tre månader och jag är salig Det kan inte bli bättre än detta.
-
usch nu är jag så trött på allt klödd från procraftination eller vad fanken det heter. fick mina bindor jag skulle ge bort till syster, 2 av de hade råfula tyger som jag inte beställt.
mailade iaf och skulle få 2 nya. skickade
tillbaka de andra bindorna och nu flera veckor senare har jag fortfarande inte fått de där bindorna som jag skulle få uppsydda. mailat men inte fått svar :C hon kan väl ändå inte mena att jag ska vänta ytterligare flera veckor för dessa bindorna.
BLÖRK
-
snygga tygbindor får mig att vilja ha mens oftare!majanli skrev 2008-08-26 08:28:53 följande:Nu har www.barnshop.se fått in nya bindor. I många härliga färger.
-
Spartacus skrev 2008-08-26 22:59:17 följande:ööh, jag mensar inte ner mina trosor vanligtvis utan har en binda eller tampong?är mens så mycket äckligare än flytningar? det har man ju typ hela tiden.
mindre mens? hur tusan skulle materialet påverka blodmängden?