Inlägg från: estrekka |Visa alla inlägg
  • estrekka

Älskade tygbindor!

Nu tänker jag vara lite lat, orkar inte läsa alla inlägg i alla trådar, utan ställer en fråga istället.

Varifrån (Nätbutik) kan jag köpa både bra tygbindor och menskopp, billigt å bra? Jag bor i Finland, men det brukar inte vara så stora problem.
    Söker alltså ett ställe som säljer både- och så att jag slipper 2 fraktkostnader.

Det som jag snabb-läst i tråden så finns det nätbutiker för tygbindor och nätbutiker för menskoppar. Men kanske någon har bådadera. Vill gärna prova, utan att ruinera mig!

Tack på förhand!

• estrekka

HEJ! Tack för all info och hjälp med mitt inhandlande av tygbindor+menskopp.
    Det blev från finska kuukuppi, tyvärr hade de inte ecosoft-bindorna som jag hade tänkt köpa, utan ett par andra, hilivinksi på finska. Kuukuppi hade erbjudande om fraktfritt nu i juni, därför blev det den affären. Jag är väl lite snål...

Men hur är det med ecosoft-bindorna, finns de på apoteket att köpa, eller i någon affär (stockholm, uppsala, norrtälje?)?

Väntar nu med spänning på menskopp och bindor (och mens!). Första gången man väntar på mensen ;) Den borde komma första helgen i juli, typ.
    Anledningen till att jag vill prova tygbindor+menskopp är att jag numera ofta får klåda i underlivet.

Tack för hjälpen!

• estrekka

Rapport:
    Torsdag för en vecka sedan beställde jag tygbindor + menskopp (från Leastore) och på eftermiddagen redan kom mail-bekräftelse att de var ivägsända. I postlådan landade de på måndagen.
    Mensen kom inatt!
    Men jag har inte haft tid att tvätta/koka menskoppen för jag har gäster här och det kan ju se lite konstigt ut.... Tygbindorna vill jag inte använda här på stugan för vi har inget rinnande vatten...... Far hem från stugan i morgon, men jag ska jobba och har då vita kläder på mig (är ssk), vågar jag använda tygbinda då? Såhär under testperiod?! Kanske säkrare att göra det hemma... Så nu är det att ha vanlig tamong! Äsch! Det går inge bra för mig det här!

• estrekka

Imsel: tvättar händerna i regnvatten!

Tycket (men jag är inte säker) att det stod i bruksanvisn att man skulle koka den först. Nåja, iaf känns det bättre för mig att ha kokt den, man vet ju inte hur den hanterats....

Men jag har kommit på att det här med att ha tygbindor på jobbet kan ju bli lite svårt, jamenar man ska ju släpa hem dem när man byter... Nåja ska fundera på saken..
    Hur länge (många timmar) är tygbindorna säkra då?
    Känns lite osäkert såhär första gången, men jag vänjer mig snart!

• estrekka

Rapport:
    Menskoppen (från Lunette) fungerade UTMÄRKT! En liiten läcka dag 2, men jag tror att den inte hade "vecklat ut sig" ordentilgt.
    Nu e mensen på avtagande (redan!!? jag brukar ha flera dagar) så nu har jag tygbingda (oxå lunette) som känns jättebra. Om den läcker eller inte är svårt att säga, blöder knappt alls nu.

Är jätteglad att jag prövat det här! Kommer definitivt att fortsätta!!
    Kokar ni menskoppen efter varje period, eller?

• estrekka

Alltså vad är pul?
    Fördelar och nackdelar med det?

Jag har ingen tanke på att sy egna tygbindor, (är en katastrof vid symaskinen) men frotté borde väl vara ett ypperligt material för det?

Svar på tråden Älskade tygbindor!