Inlägg från: kristinah |Visa alla inlägg
  • kristinah

Älskade tygbindor!

menskopp tar en eller två mensperioder för mig att få till

så under tiden är det lite skönare att ha tygbindor samtidigt i början som extra skydd OM koppen hamnar snett elelr man inte får till den när man är på toa.

Om menskoppen är sprillans ny skulle jag absolut koka den innan ajg använder första gången.

• kristinah

nån som vet vad frakten går på på Eilas?

tänkte fylla på i tygis-förrådet

jag har testat endel men ecosoft är överlägset bäst för mig.

• kristinah

hehe

jag har dagbindor och trosskydd från ecosoft sen förr.

använder även menskopp de dagar jag blöder som mest.

• kristinah

estrekka - absolut ska menskoppen kokas!!!!! ibland gör jag det både direkt efter en mens och så nån dag innan nästa drar igång.

har man en gång provat tygbindor/menskopp sitter det långt inne att gå tillbaka till engångs. - minns de där hemska troskydden som om man hade otur klistrade sig mot kroppen om trosan inte orkade hålla fast dem -

för att inte tala om att det inte längre luktar illa om mensen - nu luktar det bara blod - rent blod...ingen instängd unken stank här inte....

YIPPIE!!!!!!

• kristinah

imsel - prova att sy själv - om du bara ska ha till två droppar borde man nog kunna slänga ihop nåt.

du akn säkert få tips av nån här inne

• kristinah
    majanli skrev 2008-07-09 19:31:09 följande:
    Svar på #190Kul att du tyckte de var snygga, har inte heller sett stringmodeller på marknaden, men fick ju en förfrågan  från dottern så jag satt ett tag o klurade, nu är dom inte testade har ju inte satt i knappar ännu, det är nålar man ser på bilderna. Men återkommer o de funkar. Blir kul att se.
    Åh - din dotter!!! det är ju så häftigt! Jag vill verkligen att mina döttrar vill använda tygbindor/menskopp när de kommer i mensåldern.
  • kristinah

jag sköljer ur mina bindor i handfatet - kör på lite galltvål - hänger upp dem på elementet bakon tvättkorgen i badrummet på kvällen - på morgonen är de torra och åker ner i tvättkorgen.

• kristinah

ang microffiber - tänk på att inte lägga det direkt mot huden, de är extremt vätskesugande och torkar ut huden fort. Så nåt lite mysigare lager ytterst mot huden

Svar på tråden Älskade tygbindor!