• mira

Älskade tygbindor!

men oj... är detta ett typiskt tygbindeproblem? jag har ju mest använt trosskydd än så länge och inte haft massa mens och testat mina tygbindor... men jag brukar blöda mycket de första dagarna och med vanliga bindor är det inget problem...

• mira

jag är nog mer typen som om jag ligger ner... så när jag går upp på toa så kommer massa ut. och om jag rör mig efter att ha varit still eller är aktiv så kommer mer ut också. låter ju som en bra idé att sy eller specialbeställa lååånga varianter då - fast normaltunna.

• mira

jo jag... eller vad det nu är. går på minipiller men har fått en liten mensliknande blödning. enda fördelen att jag får testköra en del nya tygbindor...

• mira

magdalena nehms trosskydd fixar inte blod - var ju inte meningen att ha den till det men började blöda med sånt... och blodet tar sig igenom i sömmarna som finns mitt i det. men så kanske är med de flesta skydden?

• mira

magdalena nehm har höjt sina priser. ett provpack kostar 89 kr nu. antar de är populära.

• mira

auroratiger - hur länge har du ätit minipiller? har inte haft nån blödning alls sen pojken föddes förrän nu - och nu har det varit lite men många dagar, minst en vecka. känns så konstigt...

• mira

jag har betalt 40 kr frakt på eilas (man ser när man kommer fram till kassan vad det blir annars). och då har jag beställt ett gäng ecosoft - tror det går iaf 40 kr för 10 st om inte mer.

• mira

jag börjar nog bli tygbindefrälst... var långsam i starten men nu så.

har numera 10 ecosoft o så lite andra. och ett gäng trosskydd. har haft strul med minipillerna och har blött tre veckor i streck nu (har funderat på o lägga av om det inte rättar till sig snart) - hade aldrig pallat med vanliga bindor - har haft på jobbet nån gång nu och det är så skönt o komma hem och kunna byta tillbaks. när jag badat har jag provat menskoppen men den funderar jag på o byta till annan modell - har divacup nu.

• mira

jag är lat - så jag blöter och förbehandlar inte mina. utan de får ligga ihopknäppta och sen köras i maskinen och jag är förvånad hur rent det ändå blir - bara några få som har en liten skugga men andra blir helt rena ändå trots de fått ligg o torka typ.

• mira

jag blötlägger inte. bara knäpper ihop och så får de ligga några dagar i tvättkorgen till nästa tvätt. de har blivit rena ändå. nån enstaka har en skuggning annars syns de inte att jag gjort så.

• mira

imsel - nej bara knäpper upp dem. kör maskinen på 60. ingen förtvätt.

• mira

jag har alltid kulörtvättmedel - oftast grumme för jag gillar det märket.

• mira

jag gillar magdalenanehm - välsydda och bra. men har inte hon också pul i sina? eller har jag läst slarvigt när jag beställde...

Svar på tråden Älskade tygbindor!