Inlägg från: Fru Korpamo |Visa alla inlägg
  • Fru Korpamo

Älskade tygbindor!

Har hamnat i tygbinde träsket jag med...
    Har haft imses vikisar och trivs bra med de...
    Jag hittade popolini de i frotte med två inlägg...
    Inläggen funkar kanon som trosskydd tycker jag och änvänder de och imse aio trosskydd...
    Jag "boostar" även imses vikisar med frotte inlägget...
    Dock tycker jag att popolini suger lite dåligt men inser att när jag läst tråden att jag ska tvätta de ngr gånger till innan jag kan säga ngt. Dock tycker jag de blir fuktiga iaf nu under sommaren.

I värsta fall har jag limpvikt en tygblöja funkar kanon det med.

Dock har jag lite problem med "mögel" det blir konstiga fläckar på bindorna som ligger i blöt.. och då byter jag vatten varje kväll... är det ngt som har ngt förslag.. vissa skriver att de inte blötlägger alls...

• Fru Korpamo

jag kör med kallt salt vatten... har inget nappy hemma men jag ska köra med ättika.. brukar ändå köra bindorna för sig själv alt med tvättlapparna i 90 grader och ibland med grummes fläck och blekmedel..

sköjmedel kör jag inte alls med pgr av allergi.. det blir mest ättika som går i sköjmedelsfacket till blöjorna och det luktar riktigt trevligt i blöjlådan sedan =)

• Fru Korpamo

imses trosskydd är bara i flanell.. (vad jag vet) men jag kör de.. dock så gillar jag de inte för de är "trassliga" kanter... jag skickade tillbaka till imse för jag ansåg att de var för dåligt sydda... då fick jag 4 st blåa tillbaka och jag börjar faktiskt trivas med de trots allt... funderar på om man ska sy kardborre på¨några av popolinis inlägg för de funkar oxå... själva frottebindan är för sladdrig när det inte är ngr inlägg i de... för har man bara inlägget så flyger ju de varenda gång man ska på toa...=(

Svar på tråden Älskade tygbindor!