Inlägg från: Ziggystardust |Visa alla inlägg
  • Ziggystardust

Älskade tygbindor!

Nu har jag sytt mina första tygbindor! Jag använde flanell både som fyllning och till ytlagret och fleece till undersidan. Nu är det bara att vänta tills man kan använda dem för att se hur de fungerar. Jag gjorde tre olika modeller för att se vilken som är bäst. Bilder finns i mitt galleri om någon är intresserad.

• Ziggystardust

Majanli: Tack för det! Tittar man noga så är det lite trådtrassel och lite slarvigt sytt. Jag satt uppe igår kväll och sydde när sonen somnat. Hoppas de fungerar också så jag kan sy fler för det var ganska kul och gick rätt fort.

• Ziggystardust

fru fogeby skrev 2008-08-03 12:32:57 följande:

funderar på att köpa ett startpaket,som inehåller  10 st dagbinder samt 2 st nattbindor och nessesär...är det nåt ni rekomenderar?är från pippilotta... ska (om jag gilalr dessa) försöka mig på att sy egna..
    Beställ från www.eilas.se istället, där säljer de ut samma bindor för 35 kr/st, det blir mycket billigare. Jag tycker de bindorna är bra! Det är ju onödigt att lägga ut mer pengar än nödvändigt.
  • Ziggystardust

Fru fogeby: Spännande att prova! när jag beställde från eilas kom leveransen på några dagar så vi får hoppas att det går lika snabbt för dig! Hoppas du trivs med tygbindor, återkom gärna och säg vad du tycker. Jag har bara provat imse vimse och ecosoft (eilas) och tycker ecosoft är bättre då imse vimse saknar spärrskikt och det då blir lite läckage när det blöder mycket. Men det verkar vara en smaksak vilka bindor man gillar. Det finns ju även en massa fler sorter man kan testa. Sen har jag sytt några egna bindor som jag ska testa nu kommande mens. Om de funkar bra ska jag sy många fler!

• Ziggystardust
    ostry skrev 2008-08-11 20:40:26 följande:
    hur många bindor äger ni? jag har 7 och måste tvätta 2 ggr under periodn :) för att överleva. och eftersom jag bor i hyresrätt utan egen maskin är det d.r.y.g.thur många behöver man egentligen för att klara sig?
    Jag har 11 Ecosoft, 12 Imse Vimse (6 vanliga, 3 natt och 3 trosskydd) och 3 egensydda. Totalt 26 bindor och jag brukar inte behöva använda riktigt alla. Jag skulle däremot behöva någon fler nattbinda så det ska jag nog sy.
  • Ziggystardust

fru fogeby skrev 2008-08-16 18:52:29 följande:

nu har mina ecosoft äntligen kommit..och jag skulle få mens precis.. men den var 15 dagar sen och jag fick den idag..bara för det är jag mitt uppe i en flytt så jag har ingen tvättmaskin så nu får jag ialf vänta tills nästa period innan jag kan prova dom..
    Jag trer att det räcker om du blöter upp dem i hanfatet och låter dem torka, du behöver inte köra dem i maskinen om du inte vill.
Svar på tråden Älskade tygbindor!