Inlägg från: Bitsk Ragata |Visa alla inlägg
  • Bitsk Ragata

Älskade tygbindor!

Hejsan, ny här och har kikat runt - förtvivlat - efter någon som kan hjälpa mig...Då vi både plast rensar hemma och är extremt allergiska så letar jag nu efter tygbindor som inte innehåller fleece (återvunna PET flaskor) eller PUL även någon som syr privat så man kan få det som man behöver och vill ha det, ja...skulle kunna sy själv men är funktionsnedsatt på grund av sjukdom och har väldigt svårt med mina händer och ingen muskelstyrka kvar nästan...Jag själv behöver endast trosskydd men min dotter som blöder rikligt i 7-10 dar och nyttjar nattbindor dagtid för att inte blöda igenom...är i behov av tygbindor (andra alternativ är inga alternativ)

Finns det någon som syr privat?

Finns det annars någon som kanske kan bolla lite tankar med mig om tyg alternativ och så vidare, så kan jag försöka hitta någon annan att anlita till att sy - tyg kan jag ordna själv....Glad

Vänligen...

• Bitsk Ragata

Har gett upp, fixar det inte själv, mina händer vill inte och jag hittar ingen som kan sy heller...Får ta nya tag senare och leta vidare - kollade Etsy men det blev så himla dyrt med tanka på hur många dottern behövde plus då mina trosskydd så det hade jag inte råd med på en sjukpension...(över 2000 kr närmare 3000 kr)

Känns dock inte bra mot dottern som reagerar på plast men jag har ingen lösning just nu...så har någon nått råd eller vet av någon som syr i naturmaterial så hojta gärna här eller maila mig privat!

Tack för råden/tipsen...

Svar på tråden Älskade tygbindor!