Inlägg från: VulgusProfanum |Visa alla inlägg
  • VulgusProfanum

Älskade tygbindor!

estrekka skrev 2008-07-04 09:17:33 följande:
    Imsel: tvättar händerna i regnvatten! Tycket (men jag är inte säker) att det stod i bruksanvisn att man skulle koka den först. Nåja, iaf känns det bättre för mig att ha kokt den, man vet ju inte hur den hanterats.... Men jag har kommit på att det här med att ha tygbindor på jobbet kan ju bli lite svårt, jamenar man ska ju släpa hem dem när man byter... Nåja ska fundera på saken.. Hur länge (många timmar) är tygbindorna säkra då? Känns lite osäkert såhär första gången, men jag vänjer mig snart!
    Mitt tips är att du använder menskoppen på arbetet
    Det är lättare att hantera och speciellt innan du vet hur många bindor som kommer att behövas under dagen.
    Små hönor ska inte värpa stora ägg- då blir de slappa i röven!
  • VulgusProfanum
    kristinah skrev 2008-07-04 09:51:44 följande:
    nån som vet vad frakten går på på Eilas?tänkte fylla på i tygis-förrådetjag har testat endel men ecosoft är överlägset bäst för mig.
    Åh jag kommer inte ihåg även fast jag nyss beställt. Men det var inte speciellt blodigt. Jag reagerade inte på det i alla fall

Ecosoft gillade jag också även om dagbindan kändes lite väl kort. Den funkade super första dagen men andra så var det sämre då blödde jag igenom och då fungerar Imse bättre.
  • VulgusProfanum

Oj lite dålig liknelse i inlägget
    Jag menade att det inte var speciellt dyrt

• VulgusProfanum
    Yamit skrev 2008-07-07 06:59:36 följande:
    teabag skrev 2008-07-04 13:21:18 följande: Du kan ta en titt i mitt galleri (under "starka bilder"). Dar ska finnas en bild (eller tva?) med olika sorter bredvid varandra.Ni andra som ar nya far ocksa garna ta en titt. Ignorera bara de 2 bilderna pa imseBLOJOR (tror det ar de tva sista). Det ar alltsa BLOJOR och inte bindor .
    Tack!
    En väldigt bra hjälp för en annan som är alldeles ny på tygbindefronten *tummen upp!*

Jag måste säga att jag är VÄLDIGT nöjd.
    Gillar Ecosoft också Kom på att jag nog hade satt den liiite för långt bak. Pinsamt värre men tur att man kom på det
  • VulgusProfanum
    kristinah skrev 2008-07-07 22:08:14 följande:
    estrekka - absolut ska menskoppen kokas!!!!! ibland gör jag det både direkt efter en mens och så nån dag innan nästa drar igång.har man en gång provat tygbindor/menskopp sitter det långt inne att gå tillbaka till engångs. - minns de där hemska troskydden som om man hade otur klistrade sig mot kroppen om trosan inte orkade hålla fast dem - för att inte tala om att det inte längre luktar illa om mensen - nu luktar det bara blod - rent blod...ingen instängd unken stank här inte....YIPPIE!!!!!!
    Nej just luktskillnaden blev jag glatt överaskad av
    Förr så har man ju bytt bindor titt som tätt och duschat av sig hela tiden bara därför att man vill känna sig fräsch.
    Den här gången var det en milsvidd skillnad!
    GLATT överaskad
  • VulgusProfanum
    Ylle skrev 2008-07-25 19:59:50 följande:
    hej!jag har en m-kopp som jag gillar skarpt, men vill ha binda på natten och kanske några trosskydd. vill testa tygbindor men VILKA? och funkar dom även när man blöder som en liten gris?hur är imsevimses trosskydd?
    Jag är ny på området men jag provade ecosofts dagbinda och så har jag använt mig av Imses 11 pack- ficka och lösa bindor. Och jag är supernöjd med båda sorterna!
    Att jag inte hittade detta tidigare- what a waste!
    VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • VulgusProfanum

Hallou där jag skulle behöva komplettera lite.
    Sitter och kikar runt och funderar.
    Popolinis?

Jag har ju kört med ecosoft och imse och är skitnöjd med dessa men känner att jag vill prova flera olika sorter.

Är det någon som har erfarenheter från Popolinis?

• VulgusProfanum
    Kantarellen skrev 2008-07-29 13:43:44 följande:
    Popolinis är väldigt olika både Eckosoft och Imsevinse, popoilnis är betydligt tjockare och saknar dessutom spärrsikt. Är du ute efer en luftig binda att ha hemma kan det säkert fungera bra men annars skulle jag rekomendera att du letade vidare. Någon speciell egenskap du är ute efter? (vilka imses har du?)
    Tack för tipset

Jag har ju Imses pocketbinda och för mig har det fungerat bra
    Jag blöder väldigt ojämt. Den första dagen i princip nada, andra dagen är det som en mindre fors och tredje dagen väldigt sparsamt återigen.
  • VulgusProfanum

Tack så mycket för alla tips
    Nu ska jag surfa runt och kolla upp det ni tipsat om

• VulgusProfanum
    nomana skrev 2008-07-29 15:15:09 följande:
    VulgusProfanum:Jag tycker inte alls om popolinis bindor. De känns instängda och lite fuktiga (trots att de inte har något spärrskikt). Om jag inte har båda inläggen så sitter de inte bra, utan veckar sig obekvämt. Om båda inläggen är i så känns det som att ha blöja på sig och det går överhuvud taget inte att ha under byxor för min del -- det syns ju! Jag skulle rekommendera något med flanell för uppsugning och fleece som spärrskikt (t ex från procraftination, men hon har ju som så många skrivit lång leveranstid). Fleecen är luftig, men är ändå bra som spärrskikt och flanellen är mjuk och skön.
    Tack för tipset

Jag var inne på hennes sida och kikade. Vilka fina bindor!
    Ska ta och beställa därifrån också bara för att de var så läckra och det verkar ju dessutom som om de är bra så det är ett win-win
  • VulgusProfanum

NU har jag provat tygbindor i tre månader och jag är salig
    Det kan inte bli bättre än detta.

• VulgusProfanum
    ostry skrev 2008-08-17 17:30:29 följande:
    :) första gången jag hade tygbinda på mig under mens så stod jag i hallen och juckade, sambon undrade va fanken jag sysslade med och jag öste vackra och fina ord om hur skönt det var att ha tygbindor i ställer för plast :P det är nästan synd att han inte kan få prova på vilkn skillnad det är
    Hahaha
    Ja det är helt klart en himla skillnad.
    Jag tipsar_alla_jag känner om tygbindor nu
    Så de är liiite less på mig
Svar på tråden Älskade tygbindor!