Inlägg från: majanli |Visa alla inlägg
  • majanli

Älskade tygbindor!

Svar på #190
    Kul att du tyckte de var snygga, har inte heller sett stringmodeller på marknaden, men fick ju en förfrågan  från dottern så jag satt ett tag o klurade, nu är dom inte testade har ju inte satt i knappar ännu, det är nålar man ser på bilderna. Men återkommer o de funkar. Blir kul att se.
  • majanli
    Svar på #192
    Jo det är rätt häftigt att dom vill testa o använder ibland men inte alltid, bara hemma. Men det är ju alltid nåt.
  • majanli

För den som vill sy egna bindor/troskydd men tycker det verkar krångligt så hittade jag en sida från Japan som visar ganska utförligt med bilder och "text" men tyvärr på japanska. Men bilderna talar för sej själv.
    Egentligen letade jag efter en annan sida med nån binda som heter rhythm nånting men hittade inte den.
    Bindan är väldigt enkel i stort sett bara raka stycken i dubbelt tyg o en liten rundad fyrkantig längd som man sätter på tvären i mitten på baksidan av tygstycket, som fungerar som vingar att fästa bindan med.  Kan ju inte se vad dom använder som spärrskikt men det kanske man enkelt kan fixa med fleece  på baksidan av mittendelen
  • majanli
    Svar på #200
    Gick in på din sida, och vilken bra precentation du hade den förklarar precis allt man behöver veta och bra beskrivning också.
    Jag funderar på att försöka göra trosskydd och följa mönstret som är till www.rhythmandbluespads.com/store. visserligen kan jag inte komma in på sidan men jag kommer ihåg hur dom såg ut. Jag har ju letat efter dom men hittade inte den sidan fast någon hjälpsam här i tråden visste. Jag tänker göra dom utan spärrskikt för jag tycker inte det behövs så förmodlingen blir det väl lite mindre krångligt.
    Jätteroligt att fler o fler ser fördelar med tygbindor/troskydd. Jag ska försöka introducera syrrorna i att använda det också, hoppas verkligen att det går bra.Glad
  • majanli

Jag är inte så bevandrad i det Engelska språket men dottern visade att man kunde kolla på www.rhythmandbluespads.com/store bildgalleri och där har dom en beskrivning på bindan, det var ju bra att jag fick hjälp.

• majanli

Gick in o kikade, dom är ju jättesnygga.

Ziggystardust skrev 2008-08-01 13:21:20 följande:
    Nu har jag sytt mina första tygbindor! Jag använde flanell både som fyllning och till ytlagret och fleece till undersidan. Nu är det bara att vänta tills man kan använda dem för att se hur de fungerar. Jag gjorde tre olika modeller för att se vilken som är bäst. Bilder finns i mitt galleri om någon är intresserad.
  • majanli
    Svar på #232
    Lite trådtrassel har jag med på mina, har en symaskin från 1959 som fungerar lite som den själv vill. Men det är ju o andra sidan inget som syns. Värre är det när jag ska laga kläder då är det inte så kul med trassel som syns. Men mitt nästa projekt blir att hitta en bättre symaskin.
  • majanli
    Svar på #234
    Jag bara lägger dom i min special "smutsigabindortygkasse" i väntan på tvätt, och har aldrig blivit några fläckar.
  • majanli

Förtvättar gör jag alltid och tvättar i 60 gr ibland 90 gr. Inget annat som fläckborttagning eller så, ids inte, är lite lat.

• majanli

Oj, ja det låter ju lite krångligt då.

• majanli

Hi hi Flört

ostry skrev 2008-08-26 09:49:17 följande:
    snygga tygbindor får mig att vilja ha mens oftare!
Svar på tråden Älskade tygbindor!